Инженери експериментират с батерии от дървесина | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Инженери експериментират с батерии от дървесина
Снимка: iStock Images

Инженери експериментират с батерии от дървесина

Финландия експериментира с технологията, но не всички са убедени в нейния успех

| Редактор: Стоян Гогов 12 1879

Преходът към електрически превозни средства започва да се чувства неизбежен, а търсенето на батерии продължава да расте. Това обаче е проблем. Въпреки че електромобилите се рекламират като по-щадящи околната среда, както снабдяването, така и изхвърлянето на материалите, използвани в техните батерии, с право повдигат въпроси относно устойчивостта.

Би Би Си съобщава, че финландският производител на целулоза и хартия Stora Enso - един от най-големите собственици на частни гори в света - е наел инженери, за да проучат изкусително решение. Възможно ли е полимер, открит в дървесината, наречен лигнин, да стане решаваща съставка на батерията?

Повечето батерии съдържат електроди, известни като катоди и аноди, които улесняват потока от заредени частици, наречени йони.

Тези йони повече или по-малко се съхраняват в анода, когато батерията се зарежда, и се освобождават през катода, когато батерията се разреди, за да доставят енергия.

Тъй като лигнинът съдържа въглерод, той потенциално може да се използва за формиране на анода на батерия, заменяйки материали като графит, които понастоящем са широко използвани.

Според BBC, производството на синтетичен графит в момента изисква нагряване на въглерод до близо 3000 градуса по Целзий в продължение на седмици - много енергоемък процес.

Stora Enso предлага използването на лигнин, възстановен от отпадъчната целулоза, която се произвежда при производството на хартия и продукти от дърво.

На теория това дори не би изисквало изсичане на допълнителни дървета.

Дори ако лигнинът е всичко, за което Stora Enso го представя, той може да има проблеми да се конкурира с вече използвания графит, защото графитът е просто твърде добър в това, което прави.

"Просто не мисля, че ще бъде достатъчно голяма стъпка по отношение на разходите или производителността, за да се замени вкоренения графит", Уайът Тенхаеф, професор по химическо инженерство в университета в Рочестър, който е експериментирал с аноди, направени от лигнин , каза BBC.

Все пак Тенхаеф смята, че лигнинът е "наистина страхотен" и установи, че той наистина може да се използва за производство на аноди на потенциално по-ниска цена.

 

Инженери експериментират с батерии от дървесина

Инженери експериментират с батерии от дървесина

Финландия експериментира с технологията, но не всички са убедени в нейния успех

| Редактор : Стоян Гогов 12 1879 Снимка: iStock Images

Преходът към електрически превозни средства започва да се чувства неизбежен, а търсенето на батерии продължава да расте. Това обаче е проблем. Въпреки че електромобилите се рекламират като по-щадящи околната среда, както снабдяването, така и изхвърлянето на материалите, използвани в техните батерии, с право повдигат въпроси относно устойчивостта.

Би Би Си съобщава, че финландският производител на целулоза и хартия Stora Enso - един от най-големите собственици на частни гори в света - е наел инженери, за да проучат изкусително решение. Възможно ли е полимер, открит в дървесината, наречен лигнин, да стане решаваща съставка на батерията?

Повечето батерии съдържат електроди, известни като катоди и аноди, които улесняват потока от заредени частици, наречени йони.

Тези йони повече или по-малко се съхраняват в анода, когато батерията се зарежда, и се освобождават през катода, когато батерията се разреди, за да доставят енергия.

Тъй като лигнинът съдържа въглерод, той потенциално може да се използва за формиране на анода на батерия, заменяйки материали като графит, които понастоящем са широко използвани.

Според BBC, производството на синтетичен графит в момента изисква нагряване на въглерод до близо 3000 градуса по Целзий в продължение на седмици - много енергоемък процес.

Stora Enso предлага използването на лигнин, възстановен от отпадъчната целулоза, която се произвежда при производството на хартия и продукти от дърво.

На теория това дори не би изисквало изсичане на допълнителни дървета.

Дори ако лигнинът е всичко, за което Stora Enso го представя, той може да има проблеми да се конкурира с вече използвания графит, защото графитът е просто твърде добър в това, което прави.

"Просто не мисля, че ще бъде достатъчно голяма стъпка по отношение на разходите или производителността, за да се замени вкоренения графит", Уайът Тенхаеф, професор по химическо инженерство в университета в Рочестър, който е експериментирал с аноди, направени от лигнин , каза BBC.

Все пак Тенхаеф смята, че лигнинът е "наистина страхотен" и установи, че той наистина може да се използва за производство на аноди на потенциално по-ниска цена.