Учени: Извънземните може би създават черни дупки, за да съхраняват квантова информация | IT.dir.bg

Учени:  Извънземните може би създават черни дупки, за да съхраняват квантова информация
Снимка: iStock by Getty Images

Теорията предполага, че трябва да променим начина на търсене на друга цивилизация

Екип от изследователи предположи, че напреднали извънземни цивилизации може да използват черни дупки като квантови компютри.

Както съобщава Universe Today, това е едновременно дива хипотеза и потенциално решение на парадокса на Ферми, който поставя под въпрос защо все още не сме открили живот в други части на Вселената.

"В момента търсим главно радиосъобщения и има няколко опита да изследваме небето за намиране на така наречените кандидати за сфери на Дайсън - мегаструктури, изградени около звезди", заяви Гиа Двали, теоретичен физик от Института по физика на Макс Планк.

"От друга страна, проблемът на SETI е толкова сложен, че трябва да се тестват всички възможни канали", допълва Заза Османов, професор по физика в Свободния университет в Тбилиси, Грузия.

Изследователите предполагат, че трябва да търсим техносигнатури около други небесни обекти - пулсари, бели джуджета и черни дупки.

Изследователите предлагат да се търси широкомащабно квантово изчисление, което би позволило на извънземните да обработват данни с удивително темпо.

"Без значение колко напреднала е една цивилизация или колко различни са съставът на частиците и химията им от нашите, ние сме обединени от законите на квантовата физика и гравитацията", казаха Двали и Османов пред Universe Today. "Тези закони ни казват, че най-ефективните хранилища на квантова информация са черните дупки."

Според изследователите малки, изкуствено създадени черни дупки могат да действат като кондензатори за квантова информация.

Изследователите предлагат, че обсерваторията за неутрино IceCube в Антарктида може да открие техносигнатури от подобни квантови компютри с черни дупки благодарение на специалния вид радиация, която те биха освободили.

| Редактор : Стоян Гогов 19 2787 Снимка: iStock by Getty Images