Изцяло българска компания постигна пробив на международния пазар на усилватели за китара | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Изцяло българска компания постигна пробив на международния пазар на усилватели за китара
Снимка: Kyro

Изцяло българска компания постигна пробив на международния пазар на усилватели за китара

Усилвателят Дуло, вдъхновен от едноименната прабългарска династия, се нареди до едни от най-големите световни марки

19 3506

Въпреки недоверието към държавите от Източна Европа, една малка, изцяло българска компания създаде успешен продукт, който за кратко постигна международен пробив в конкурентния сектор на музикалната техника. Става въпрос за новия български усилвател за китара Дуло, който от тази година вече се предлага от една от най-големите онлайн платформи за музикални инструменти в Европа (Thomann.de). Той, както и компонентите за него, е разработен изцяло у нас.

Кайро Аудио (Kyro Audio) е нов бранд, основан през 2020 г. от инженерите Емил Кирилов и Георги Кирчев. Първоначално той е страничен проект, който успешно съчетава основния им бизнес - разработката на електронни устройства и хобито им - музиката.

Години наред двамата работят като аутсорсинг инженери, създавайки десетки продукти основно за чуждестранни компании. Някои от тях вече са се превърнали в пазарен хит. Въпреки че успяват да съберат около себе си качествен екип, за съжаление опитите им да привлекат чужди компании, които да направят инвестиции и да произвеждат своите изделия у нас, остават неуспешни. Затова решават паралелно с основния си бизнес да започнат работа по създаването на собствени продукти.

След няколко неуспешни опита през последните години те се връщат от едно музикално изложение с идеята да проектират висококачествен усилвател за китара, който да удовлетвори нуждата от мобилност на музикантите в наши дни.

След като правят първия си прототип и го представят на приятели музиканти и собственици на магазини за музикални инструменти, идва идеята за ползването на български мотиви и преплитането на българската история в продуктовата линия.

Така една вечер на Емил му хрумва да нарекат първия си продукт с името на прабългарската династия Дуло, което да маркира и неговия произход. В средата поставят и символа, който се смята за герб на династията. Под името на бранда с известен риск изписват "Направено в България" (Built in Bulgaria). Емил дори решава да добави малък подарък - ключодържател и колие с розетата от Плиска.

Рискът се оказва напълно оправдан. Дизайнът на устройството е възприет много позитивно в Западна Европа и САЩ, които са и основните целеви пазари.

За да докажат на себе си, че продуктът е успешен, Емил и Георги решават да направят лимитирана серия, която да обявят за предварителна продажба. Това ще им даде възможност да съберат първоначалния капитал, необходим за производство, от самите клиенти, които желаят продукта.

Екипът на Кайро си поставя амбициозна цел. Да стартират кампанията през ноември и да са готови с производството в началото на декември за да може продуктът да е в ръцете на клиентите за Коледа.

Повечето хора, които са се занимавали с производство знаят, че това е почти невъзможно. Благодарение на опита си и на щипка късмет, екипът на Кайро успява да се справи не само с производството, а и с цялата административна тежест, маркетинга и логистиката свързана с изпращането на лимитираната серия.

Този малък успех привлича вниманието на големите играчи в бизнеса и след много откази, най-накрая приемат предложението на Емил да им изпрати тестови семпъл от устройството. На 22 декември по обед, след дългата работа по изпращането на лимитираната серия в шест държави, разположени на три континента, екипът получава и заслужения коледен подарък - имейл от един от най-големите дистрибутори на музикални инструменти в Европа. В него е написано:

"Здравей Емил,

Добри новини. Нашият екип е впечатлен от вашия усилвател. Може ли да науча каква ще е нашата дистрибуторска цена? Можем да започнем работа по детайлите в момента, в който я получим."

През януари Емил и екипът му финализират сделката и изпращат първата поръчка в началото на февруари. Само за една седмица усилвателят се позиционира от почти последното 55-то място, на 38-мо място по популярност в платформата.

На 27 март той ще бъде демонстриран и на изложението за музикални инструменти Българска Музикална Работилница (https://www.facebook.com/events/1824700064348271). На това събитие Кайро ще покажат и новите си продукти. Входът е свободен, а посетителите ги очакват големи награди.

Изцяло българска компания постигна пробив на международния пазар на усилватели за китара

Изцяло българска компания постигна пробив на международния пазар на усилватели за китара

Усилвателят Дуло, вдъхновен от едноименната прабългарска династия, се нареди до едни от най-големите световни марки

19 3506 Снимка: Kyro

Въпреки недоверието към държавите от Източна Европа, една малка, изцяло българска компания създаде успешен продукт, който за кратко постигна международен пробив в конкурентния сектор на музикалната техника. Става въпрос за новия български усилвател за китара Дуло, който от тази година вече се предлага от една от най-големите онлайн платформи за музикални инструменти в Европа (Thomann.de). Той, както и компонентите за него, е разработен изцяло у нас.

Кайро Аудио (Kyro Audio) е нов бранд, основан през 2020 г. от инженерите Емил Кирилов и Георги Кирчев. Първоначално той е страничен проект, който успешно съчетава основния им бизнес - разработката на електронни устройства и хобито им - музиката.

Години наред двамата работят като аутсорсинг инженери, създавайки десетки продукти основно за чуждестранни компании. Някои от тях вече са се превърнали в пазарен хит. Въпреки че успяват да съберат около себе си качествен екип, за съжаление опитите им да привлекат чужди компании, които да направят инвестиции и да произвеждат своите изделия у нас, остават неуспешни. Затова решават паралелно с основния си бизнес да започнат работа по създаването на собствени продукти.

След няколко неуспешни опита през последните години те се връщат от едно музикално изложение с идеята да проектират висококачествен усилвател за китара, който да удовлетвори нуждата от мобилност на музикантите в наши дни.

След като правят първия си прототип и го представят на приятели музиканти и собственици на магазини за музикални инструменти, идва идеята за ползването на български мотиви и преплитането на българската история в продуктовата линия.

Така една вечер на Емил му хрумва да нарекат първия си продукт с името на прабългарската династия Дуло, което да маркира и неговия произход. В средата поставят и символа, който се смята за герб на династията. Под името на бранда с известен риск изписват "Направено в България" (Built in Bulgaria). Емил дори решава да добави малък подарък - ключодържател и колие с розетата от Плиска.

Рискът се оказва напълно оправдан. Дизайнът на устройството е възприет много позитивно в Западна Европа и САЩ, които са и основните целеви пазари.

За да докажат на себе си, че продуктът е успешен, Емил и Георги решават да направят лимитирана серия, която да обявят за предварителна продажба. Това ще им даде възможност да съберат първоначалния капитал, необходим за производство, от самите клиенти, които желаят продукта.

Екипът на Кайро си поставя амбициозна цел. Да стартират кампанията през ноември и да са готови с производството в началото на декември за да може продуктът да е в ръцете на клиентите за Коледа.

Повечето хора, които са се занимавали с производство знаят, че това е почти невъзможно. Благодарение на опита си и на щипка късмет, екипът на Кайро успява да се справи не само с производството, а и с цялата административна тежест, маркетинга и логистиката свързана с изпращането на лимитираната серия.

Този малък успех привлича вниманието на големите играчи в бизнеса и след много откази, най-накрая приемат предложението на Емил да им изпрати тестови семпъл от устройството. На 22 декември по обед, след дългата работа по изпращането на лимитираната серия в шест държави, разположени на три континента, екипът получава и заслужения коледен подарък - имейл от един от най-големите дистрибутори на музикални инструменти в Европа. В него е написано:

"Здравей Емил,

Добри новини. Нашият екип е впечатлен от вашия усилвател. Може ли да науча каква ще е нашата дистрибуторска цена? Можем да започнем работа по детайлите в момента, в който я получим."

През януари Емил и екипът му финализират сделката и изпращат първата поръчка в началото на февруари. Само за една седмица усилвателят се позиционира от почти последното 55-то място, на 38-мо място по популярност в платформата.

На 27 март той ще бъде демонстриран и на изложението за музикални инструменти Българска Музикална Работилница (https://www.facebook.com/events/1824700064348271). На това събитие Кайро ще покажат и новите си продукти. Входът е свободен, а посетителите ги очакват големи награди.