Полезните ходове на бизнеса в развитието на млади специалисти
Или колко важна е ролята на компаниите във вземането на кариерно решение?
"А сега накъде?" е може би най-честият въпрос, който си задават младите таланти, когато завършат своето образование. Той касае най-вече "прясно" дипломираните студенти, за които гмуркането в кариерния свят тепърва започва. Понякога първата крачка поднася множество въпроси, вълнение, дори и притеснение. Често пъти решението е трудно - да избереш работа по специалността си, но да не знаеш откъде да започнеш; да не можеш да се ориентираш лесно на пазара на труда; да се притесняваш от интервютата и разговори с HR екипи... това са само част от предизвикателствата, пред които се сблъскват младите кадри.
Истината е, че за едно добро кариерно ориентиране е нужна подготовка - и от страна на кандидатите, и от страна на работодателите. А най-ценният ресурс тук е именно информираността за възможностите, както и шансовете за развитие.
"Младите професионалисти имат нужда бизнесът да им протегне ръка, за да направят по-разумeн и информиран избор по отношение на кариерния си път", споделят от Sensata Technologies - глобална компания за индустриални технологии и водещ доставчик на сензорни решения и устройства за електрическа защита предимно за автомобилната индустрия.
Наистина, компанията се намира в доста нишова среда по отношение на дейността си, но това дори ѝ помага "да запали" младите инженерни таланти дори повече. Истината е, че в подобна сфера истинската мотивация на кадрите се появява тогава, когато видят целия производствен цикъл и най-вече - когато усетят реалното измерение на продуктите - от идеята за тяхното създаване, до материалното им изражение. Целият този процес, разбира се, въвлича множество хора от различни звена и именно тук е разковничето - талантите могат да изберат кое е най-подходящо и интересно за тях и да се специализират именно в това направление. Но и не само - могат да почерпят опит от специалисти на световно ниво, за да развият още повече уменията си.
Но преди това да стане, те трябва да се запознаят със сферата на дейност
И именно тук идва важната роля на бъдещия работодател, който да подеме инициативата и да запознае по-добре кандидатите с тяхната бъдеща професия.
От Sensata ни споделиха ценни и интересни практики от работата си с университети и професионални гимназии.
Ден на отворените врати = време за нови запознанства
Тази практика е доста често срещана при различни компании и дори институции, но се оказва работеща и за големите производства. Sensata организира подобни инициативи няколко пъти в годината в Ботевград и Пловдив - основните производствени центрове на индустриалния гигант в България. Същата практика съществува и в бизнес центъра в София. Само тази година компанията приветства над 200 ученици и студенти, като всяка година интересът става все по-голям.
Тясното сътрудничество с университети и училища от домашните региони на Sensata всъщност е начин потенциалните кандидати да видят на живо и да се запознаят по-добре със структурата, а и с екипите, които работят в нея, за да направят своя информиран кариерен избор. Предимство, което не може да ти даде търсенето в интернет.
А след първото запознанство идва време за задълбочаване на взаимоотношенията
Ако при посещението на обектите по време на Деня на отворените врати се крие отговорът на въпроса "Какво искам да правя?" , то по-нататъшните взаимоотношения с компанията адресират въпроса сред младите таланти "Защо искам да правя точно това?"
Екипът на Sensata ни сподели "информация от кухнята" по темата или по-точно какво интересува младите кадри и би ги ангажирало ефективно. Един от основните мотиви в тяхното кариерно ориентиране е осигуряването на по-нататъшно развитие и възможности за усъвършенстване. Затова компанията е внедрила практиката на субсидиране на специалисти в различни области на своята дейност - инженеринг, производство, лабораторни процеси, логистика. Sensata предлага финансиране на тяхното висше образование и шанс да започнат работа още от студентската скамейка.
Компанията дава възможност на студентите в България, но и в чужбина да се насочат към бизнеса в родината - като един от големите съмишленици на Фонда за стипендии на "Тук-Там". За втора година компанията се включва във Фонд "Иди, учи и се върни" със специализирана стипендия "Инженерство" за българи, които искат да учат магистратура и да се развиват тук, в България. Стипендията е за кандидати от сферите на инженерство, роботика, електротехника.
Когато вече си на своето място
Вътре в компанията, служителите също имат възможност за допълнителна квалификация и специализация - като част от глобалната програма на Sensata Technologies за подпомагане на постоянното учене и развитие на екипа, "Grow in Sensata". Всяка година между 10 и 15 служителя получават възможност да надградят или придобият нова образователна степен, покривайки определени критерии за добро представяне и поне година трудов стаж в Sensata. За целия екип са разработени над 3400 задължителни и допълнителни вътрешни обучения, през които служителите регулярно преминават. Компанията осигурява още над 11 000 дигитални обучения, които са свободно достъпни за хората от екипа и могат да бъдат завършени по всяко удобно време. Тези цифрови обучения развиват междуличностни умения, както и лидерски, бизнес и технически умения.
Това са само част от идеите и примерите за това как бизнесът би могъл да подаде ръка на младите специалисти, а и на тези с вече натрупан опит, които търсят промяна и нови кариерни възможности. Подобни практики са особено важни за нишови професии, сред които е и инженерингът и технологиите, където изборът от специализации е наистина богат.
За Sensata Technologies:
Sensata Technologies е глобална компания за индустриални технологии, която се стреми да създаде по-чист, по-ефективен, електрифициран и свързан свят. Чрез широкото си портфолио от сензори, компоненти за електрическа защита и сензорни решения, доставящи ценна бизнес информация, Sensata помага на своите клиенти да посрещнат все по-сложни изисквания на инженерната и оперативната си дейност. С повече от 21 000 служители и глобални операции в 16 държави Sensata обслужва клиенти на пазарите на автомобили, тежкотоварни и офроуд превозни средства, индустриални и авиокосмически продукти. Научете повече на https://www.sensata.com/ и следвайте Sensata в LinkedIn, Facebook, Twitter и Instagram.
Информация за свободните позиции в компанията вижте на: Careers (myworkdayjobs.com)
Материалът е предоставен от Sensata Technologies
НАЙ
Има с какво да се гордеем: Българските постижения в науката през 2024 г.
Коледата идва с изгодни оферти от Microsoft Windows
Има с какво да се гордеем: Българските постижения в науката през 2024 г.