Съчетанието между млади таланти и опитни служители насърчава иновациите във Vivacom | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Съчетанието между млади таланти и опитни служители насърчава иновациите във Vivacom 2
Снимка: Vivacom

Съчетанието между млади таланти и опитни служители насърчава иновациите във Vivacom

0 3068

Създаването на условия за добра приемственост между поколенията и балансът между млади таланти и опитни служители е една от най-добрите формули за успех. Компании из целия свят провеждат целенасочени политики в тази посока и така гарантират устойчиво развитие с добри корпоративни практики. Така по естествен начин задържат най-добрата експертиза вътре в компанията, което неминуемо води и до иновации и растеж. У нас такава компания е Vivacom.

"Важно е компаниите да се стремят да изградят работна среда на приемственост, толерантност и приобщаване, в която всеки е третиран с уважение и е оценен справедливо на база неговите умения. Vivacom е доказателство за това - години наред следваме тези принципи и се гордеем с резултатите", казва Малина Чавдарова, директор "Човешки ресурси" във Vivacom в интервю за Economic.bg, и допълва, че самата тя се е развила в компанията благодарение на приобщаващата работна среда: "Имаме примери в почти всеки отдел в компанията за приемственост между поколенията. Включително и моето израстване е благодарение и на тази корпоративна стратегия - стартирах като стажант и преминах през няколко позиции, докато заема поста директор "Човешки ресурси".

Едно от последните проучвания на Vivacom подкрепя с цифри стратегията за приемственост между поколенията: процентното съотношение на по-младите служители /25-39/ от 42% е равно на възрастовата група 40-59 години - 42%. Съотношението на другите две противоположни групи на служители под 25 г. и над 60 г. са също почти идентични и съответно - 6% и 7%.

От компанията подчертаха, че възможностите за развитие, предаването на опит и приемствеността между поколенията са много важни за тях, именно затова Vivacom продължава да развива своята стажантска програма, която тази година отбеляза юбилейно 20-о издание.

Над 80 служители, които са започнали като стажанти в компанията през годините, днес са на мениджърски и старши експертни позиции, а 20% от всички останали на работа след стажа, са поели и ролята на ментори на новите стажанти. Интересното е и, че над 40% от служителите във Vivacom работят в компанията над 15 години, а от тях 22% - се развиват в нея вече повече от 25 години. Показателно за устойчивостта на политиката на многообразието и приемствеността в един основно технологичен бранш е, и, че близо 40% от ръководните позиции във Vivacom са заети от жени.

Наскоро Vivacom се присъедини към Хартата на многообразието в България и така още веднъж затвърди ангажимента си към ценностите, които гарантират, че талантът има равен шанс. За компанията единствено способностите на служителите определят развитието им - без значение дали става въпрос за възраст, етнос, пол и много други. Именно това е и една от причини днес Vivacom да е водеща компания в своя сектор в България и толкова успешно да развива иновативни продукти.

 

Съчетанието между млади таланти и опитни служители насърчава иновациите във Vivacom 2

Съчетанието между млади таланти и опитни служители насърчава иновациите във Vivacom

0 3068 Снимка: Vivacom

Създаването на условия за добра приемственост между поколенията и балансът между млади таланти и опитни служители е една от най-добрите формули за успех. Компании из целия свят провеждат целенасочени политики в тази посока и така гарантират устойчиво развитие с добри корпоративни практики. Така по естествен начин задържат най-добрата експертиза вътре в компанията, което неминуемо води и до иновации и растеж. У нас такава компания е Vivacom.

"Важно е компаниите да се стремят да изградят работна среда на приемственост, толерантност и приобщаване, в която всеки е третиран с уважение и е оценен справедливо на база неговите умения. Vivacom е доказателство за това - години наред следваме тези принципи и се гордеем с резултатите", казва Малина Чавдарова, директор "Човешки ресурси" във Vivacom в интервю за Economic.bg, и допълва, че самата тя се е развила в компанията благодарение на приобщаващата работна среда: "Имаме примери в почти всеки отдел в компанията за приемственост между поколенията. Включително и моето израстване е благодарение и на тази корпоративна стратегия - стартирах като стажант и преминах през няколко позиции, докато заема поста директор "Човешки ресурси".

Едно от последните проучвания на Vivacom подкрепя с цифри стратегията за приемственост между поколенията: процентното съотношение на по-младите служители /25-39/ от 42% е равно на възрастовата група 40-59 години - 42%. Съотношението на другите две противоположни групи на служители под 25 г. и над 60 г. са също почти идентични и съответно - 6% и 7%.

От компанията подчертаха, че възможностите за развитие, предаването на опит и приемствеността между поколенията са много важни за тях, именно затова Vivacom продължава да развива своята стажантска програма, която тази година отбеляза юбилейно 20-о издание.

Над 80 служители, които са започнали като стажанти в компанията през годините, днес са на мениджърски и старши експертни позиции, а 20% от всички останали на работа след стажа, са поели и ролята на ментори на новите стажанти. Интересното е и, че над 40% от служителите във Vivacom работят в компанията над 15 години, а от тях 22% - се развиват в нея вече повече от 25 години. Показателно за устойчивостта на политиката на многообразието и приемствеността в един основно технологичен бранш е, и, че близо 40% от ръководните позиции във Vivacom са заети от жени.

Наскоро Vivacom се присъедини към Хартата на многообразието в България и така още веднъж затвърди ангажимента си към ценностите, които гарантират, че талантът има равен шанс. За компанията единствено способностите на служителите определят развитието им - без значение дали става въпрос за възраст, етнос, пол и много други. Именно това е и една от причини днес Vivacom да е водеща компания в своя сектор в България и толкова успешно да развива иновативни продукти.