Вместо да използва журналист, американското списание е избрало да прибягва до технологията, предложена от Наратив сайънс (Narrative Science), малка американска компания, чиято централа се намира северно от Чикаго, в пределите на университетско градче.

Роботът, който списва статиите на сп. "Форбс", всъщност е софтуерен продукт, разработен от двама специалисти по изкуствен интелект - Лари Барнбаум и Крис Хамънд. В разработката са се включили и журналисти. Резултатът е, че софтуерът преобразува данните, с които разполага, в статии и то по такъв начин, че накрая продуктът е статия, която трудно може да се различи от статия, написана от журналист.

За целта компютърната програма черпи данните за информациите си от годишните доклади на компаниите, за които ще става дума в статиите, както и от база данни, в която се съдържат най-често използваните от журналистите думи и изрази.

Първоначално компанията, разработила програмата, я е създала, за да списва спортни информации. Днес програмата се използва освен за финансови информации и за информации, свързани с пазара на недвижими имоти.

Софтуерният продукт работи с невероятна скорост. За по-малко от две минути се произвежда статия и то за скромната цена от около 10 долара за 500 думи. Тази бързина на относително ниска цена е предимство в момент, когато заради кризата много издания се опитват да намалят разходите си.

Според в. "Ню Йорк таймс" програмата вече се използва от двайсетина клиенти, но повечето от тях искат да запазят анонимност. Един от създателите на програмата Крис Хамънд не изключва варианта след около пет години "роботизирана" статия да спечели престижната награда за журналистика Пулицър.

Canon се отказва от човешкия труд