ИТ спецът трябва да пита „защо?” | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ИТ спецът трябва да пита „защо?”

ИТ спецът трябва да пита „защо?”

0 196
Обикновено ИТ специалистите са критикувани най-често за това, че постоянно казват "не". Много по-рядко те са упреквани, когато казват "да” вместо "възможно е”. Но най-рядко ИТ експертите задават въпроса "защо?”, когато общуват с колеги или партньори.
Практиката обаче показва, че най-добрите специалисти, способни да отстраняват проблеми и да оказват техническа поддръжка, винаги първо питат какво се е случило, а не прибягват до готови решения, пише британското издание silicon.com. Рестартирането на компютъра може да помогне да се отстрани даден проблем, но ако не се разбере защо той се е появил, няма никаква сигурност за безпроблемна работа в бъдеще.
Архитектурата, предложена от един ИТ гений, гарантира, че системата може да поддържа своята зададена цел, да осигури ръст и развитие на тази цел. Успехът не се измерва с алгоритмите, а с повишената производителност и точността на изпълнение на ежедневните задачи. Съвременният CIO (директор на ИТ отдел) не трябва просто да казва на служителите какво да направят, а защо да го направят. И още по-важно, да ги обучава защо да бъде изпълнено едно или друго действие. Много служители са равнодушни към това, което става около тях. Те просто виждат списъка със задачи, който им се спуска, и изпълняват следващата по ред, без дори да се срещат с хора и да разберат тяхната мотивация.
Голямо разочарование е когато ИТ специалистите не осъзнават, че работата им е ценна и прави живота на хората по-лесен. Друг голям проблем е, че бизнесът не разбира ценността на ИТ отдела и не споделя своите идеи с него, за да могат и ИТ специалистите да допринесат за решаване на проблемите. Ориентирането на ИТ дейността към бизнеса означава да се зададе въпросът "защо” и дори "а защо не?”.
ИТ спецът трябва да пита „защо?”

ИТ спецът трябва да пита „защо?”

0 196
Обикновено ИТ специалистите са критикувани най-често за това, че постоянно казват "не". Много по-рядко те са упреквани, когато казват "да” вместо "възможно е”. Но най-рядко ИТ експертите задават въпроса "защо?”, когато общуват с колеги или партньори.
Практиката обаче показва, че най-добрите специалисти, способни да отстраняват проблеми и да оказват техническа поддръжка, винаги първо питат какво се е случило, а не прибягват до готови решения, пише британското издание silicon.com. Рестартирането на компютъра може да помогне да се отстрани даден проблем, но ако не се разбере защо той се е появил, няма никаква сигурност за безпроблемна работа в бъдеще.
Архитектурата, предложена от един ИТ гений, гарантира, че системата може да поддържа своята зададена цел, да осигури ръст и развитие на тази цел. Успехът не се измерва с алгоритмите, а с повишената производителност и точността на изпълнение на ежедневните задачи. Съвременният CIO (директор на ИТ отдел) не трябва просто да казва на служителите какво да направят, а защо да го направят. И още по-важно, да ги обучава защо да бъде изпълнено едно или друго действие. Много служители са равнодушни към това, което става около тях. Те просто виждат списъка със задачи, който им се спуска, и изпълняват следващата по ред, без дори да се срещат с хора и да разберат тяхната мотивация.
Голямо разочарование е когато ИТ специалистите не осъзнават, че работата им е ценна и прави живота на хората по-лесен. Друг голям проблем е, че бизнесът не разбира ценността на ИТ отдела и не споделя своите идеи с него, за да могат и ИТ специалистите да допринесат за решаване на проблемите. Ориентирането на ИТ дейността към бизнеса означава да се зададе въпросът "защо” и дори "а защо не?”.