Пазарът на софтуерни услуги нарасна с 15%
0
204
Световният пазар на софтуерни услуги (SaaS) е нараснал с 15,7% през настоящата година, достигайки 9,2 милиарда долара, в сравнение с $7,9 млрд. през 2009-а, сочат данни на Гартнър. SaaS, според анализаторите, означава софтуер, който работи на сървърите на един или няколко провайдъра и достъпът до който се предоставя на клиента отдалечено, на абонаментен принцип.
Гартнър прогнозира, че през 2011 година обемът на SaaS пазара ще достигне $10,7 млрд., което е ръст от 16,2% спрямо 2010-а. Постепенно отпадат опасенията за сигурността, времето за изчакване и качеството на SaaS услугата, в резултат на развитието на облачните технологии. Подобен модел за доставка на софтуер става все по-предпочитан за решаване на голям брой задачи, отбелязва Гартнър.
Анализаторите съобщават за нарастващ брой договори за използване на SaaS, в рамките на които технологията се пренася от няколко хиляди на няколко десетки хиляди работни места. Наблюдава се също интеграция на SaaS и в социални платформи, вкл. Facebook и Twitter.
Въпросните решения нерядко се използват като платформи за взаимодействие с клиенти и промотиране на продукти. Пазарът на корпоративни SaaS решения продължава да се доминира от "CCC” приложенията - съдържание, комуникации и взаимодействие, на които се падат около 2,9 милиарда долара от приходите през 2010 година. На второ място са CRM платформите с около $2,6 млрд. приходи.
Гартнър прогнозира, че през 2011 година обемът на SaaS пазара ще достигне $10,7 млрд., което е ръст от 16,2% спрямо 2010-а. Постепенно отпадат опасенията за сигурността, времето за изчакване и качеството на SaaS услугата, в резултат на развитието на облачните технологии. Подобен модел за доставка на софтуер става все по-предпочитан за решаване на голям брой задачи, отбелязва Гартнър.
Анализаторите съобщават за нарастващ брой договори за използване на SaaS, в рамките на които технологията се пренася от няколко хиляди на няколко десетки хиляди работни места. Наблюдава се също интеграция на SaaS и в социални платформи, вкл. Facebook и Twitter.
Въпросните решения нерядко се използват като платформи за взаимодействие с клиенти и промотиране на продукти. Пазарът на корпоративни SaaS решения продължава да се доминира от "CCC” приложенията - съдържание, комуникации и взаимодействие, на които се падат около 2,9 милиарда долара от приходите през 2010 година. На второ място са CRM платформите с около $2,6 млрд. приходи.