Lenovo влезе в Топ 3 на световния РС пазар
През второто тримесечие компанията е продала 10,276 милиона РС, което й отрежда 3-то място с дял от 12,2% и ръст от 22,9% на годишна база, сочи анализ на IDC, публикуван вчера.
Правят впечатление много малката разлика между Lenovo и заемащия втора позиция Dell, както и в пъти по-големият ръст (22,9%) на китайския производител спрямо останалите топ играчи - HP (3%), Dell (2,8%) и Acer (-10%). На пето място излиза Asus с 4,468 милиона броя продадени РС и дял от 5,3%. Тайванската компания бележи ръст от 6% и изпреварва Toshiba.
Според IDC, възходът на Lenovo се дължи на експанзията на пазарите извън Азия, особено в САЩ и Япония. Наскоро компанията стартира и джойнт-венчър с NEC, превръщайки се в най-големият доставчик на РС в Япония.
Като цяло, продажбите на РС в света са нараснали с 2,6% през второто тримесечие, достигайки 84,413 милиона броя. Челната петица на пазара в САЩ се формира от HP, Dell, Apple, Toshiba и Acer.