iPad на Apple с платформа iOS бележи ръст от 2,6 пъти - продажбите в периода юли-септември са се увеличи от 4,2 млн. до 11,1 млн. броя. Поради шеметния ръст при Android таблетите, делът на iOS устройствата е намалял от 95,5% на 66,6%.

Все още обаче няма изявен конкурент на iPad, коментира наскоро ABI Research, цитирана от TechNews. Потенциален кандидат за тази роля e обявеният наскоро Kindle Fire на Amazon с цена от 199 долара.

През последното тримесечие са продадени 400 хиляди таблета с операционна система Windows, което отрежда 2,4% дял на платформата. BlackBerry PlayBook с QNX държи 1,2% от пазара с продажби от 200 000 броя в периода юли-септември.

Като цяло, продажбите на таблети са нараснали с 280% на годишна база, достигайки 16,7 млн. през третото тримесечие.

Strategy Analytics очаква по-високи ръстове при Windows и PlayBook устройствата. Тласък на продажбите ще даде новата версия Windows 8, която е адаптирана за таблети и поддържа ARM процесори. Ръстът при RIM пък ще бъде обусловен от операционната система PlayBook 2.0, която поддържа Android приложения.

По данни на IDC, през 2011 година в света ще бъдат продадени 53,5 милиона таблети, което е 3 пъти повече отколкото през миналата година.