Като двигател на дигиталното изкуство, Adobe има голяма отговорност да намали разпространението на дийпфейкове, дезинформация и кражба на съдържание, породени от изкуствен интелект. През първото тримесечие на 2025 г. Adobe ще пусне бета версия на уеб приложение за удостоверяване на автентичността на съдържание. То ще позволи на творците да прилагат своеобразен дигитален подпис към своите произведения, което ще ги удостоверява като техни.

Тази защита е много по-сигурна от обикновеното промяна на метаданни на изображението, което лесно може да се заобиколи чрез скрийншоти. Adobe използва цифрови отпечатъци, невидими водни знаци и криптографски подписани метаданни, за да защити сигурно творбите, включително изображения, видеа и аудио файлове.

Невидимите водни знаци правят промени в пикселите, които са толкова минимални, че не могат да бъдат забелязани с просто око. Цифровите пръстови отпечатъци функционират по подобен начин, като кодират уникален идентификатор във файла, така че дори и да бъдат премахнати, файлът все още може да бъде разпознат като създаден от оригиналния автор.

Андрю Парсънс, старши директор по автентичността на съдържание в Adobe, заяви пред TechCrunch, че с тази технология Adobe може "истински да гарантира, че където и да отиде изображението, видеото или аудио файлът в интернет или на мобилно устройство, данни винаги ще свързват творбата с автора"

Инициативи като тази са ефективни само ако се прилагат масово. Adobe, с 33 милиона абонати на софтуера си, е в добра позиция да постигне това. Дори творци, които не използват Adobe, могат да приложат "дигиталния подпис" чрез уеб приложението.

Друг важен аспект е разпространението на тази система в интернет. Adobe е съосновател на две индустриални групи, които работят за запазване на автентичността на съдържанието и за укрепване на доверието и прозрачността онлайн.

Сред членовете им са производители на камери, които покриват 90% от пазара, инструменти за създаване на съдържание от Microsoft и OpenAI, както и платформи като TikTok, LinkedIn, Google, Instagram и Facebook. Това не означава, че тези компании ще интегрират системата на Adobe, но те със сигурност обръщат внимание на нея.

Не всички социални медии и сайтове обаче показват информация за произхода на съдържанието. За да се справи с този проблем, Adobe ще пусне разширение за Chrome и инструмент за проверка на автентичността на уебсайта си.

Adobe не е против използването на изкуствен интелект, а иска да направи ясно кога е използван в произведение и да предотврати включването на произведенията на артистите в тренировъчни набори без тяхното съгласие. Те дори имат свой генеративен AI инструмент, наречен Firefly, който е обучен само на съдържание, за което Adobe има изрично разрешение.

Въпреки съпротивата на артистите срещу AI инструментите, интеграциите на Firefly в приложения като Photoshop и Lightroom получават положителни отзиви. Функцията за генеративно допълване в Photoshop, която разширява изображения чрез подсказки, е приета десет пъти по-бързо от обикновена нова функция на софтуера.

Adobe също работи с инструмент, наречен Spawning, който помага на артистите да контролират как техните творби се използват онлайн.

Чрез уебсайта "Have I Been Trained?" артистите могат да проверят дали техните произведения са използвани в популярни тренировъчни набори за AI и да ги добавят в регистър "Do Not Train", за да сигнализират, че не искат техните произведения да бъдат използвани.