Airbus настойчиво разработва и тества "зелена" технология за самолети. Новите решения включват не само използването на изцяло водородна горивна система, а и използването на водороден спомагателен енергиен агрегат (APU) на борда на самолета - вместо така наречения "скрит" реактивен двигател, използван за задвижването му. Някои от новите разработки се основават на космически технологии.

Цялостната "водородна" икономика изисква не само проста замяна на едно гориво с друго, но и цялостно преразглеждане на задвижващата и силовата система на самолетите. В сътрудничество с ArianeGroup (съвместно предприятие на Airbus и Safran) Airbus завърши изпитанията на напълно функционална система за водородно захранване на газотурбинните двигатели на самолетите. Проектът HyPERION стартира през 2020 г. и предвижда до 2035 г. да бъдат създадени търговски самолети, задвижвани с водород. Необходима е обаче още работа, за да се провери безопасността на технологията и да се установят недостатъците, които изискват подобрение. Проектът предвижда да се използва опитът на Airbus в конструирането на самолети и да се използват горивни системи с течен водород, разработени от ArianeGroup за семейството космически ракети Ariane.

Новата система съхранява водорода в преохладено течно състояние в криогенни резервоари. След като бъде впръскан в горивната система, той се загрява до газообразно състояние и се доставя до двигателите при оптимална температура и налягане. На 12 май ArianeGroup се обедини с френската ONERA, за да проведе серия от тестове за съвместимост на материалите и технологиите, като използва електрическа помпа, газов генератор и топлообменници, първоначално предназначени за ракетите Ariane.

Друг голям проект е на подразделението Airbus UpNext, което работи по програма за замяна на "скрития" двигател на самолет с водородна горивна клетка. Въпреки че повечето хора разглеждат само двигателите на самолета под крилата, в опашката на големите самолети обикновено има още един, който захранва спомагателния енергиен блок (APU). Реактивният двигател е свързан с генератор и осигурява осветлението на пътническия самолет, работата на кухнята, захранването на бордовата авионика и дори поддържането на необходимото налягане на борда и т.н.

Airbus възнамерява до 2025 г. да създаде прототип на HyPower, който да замени APU на Airbus 330 - той ще използва водородни горивни клетки, които ще осигуряват на авиолайнера безшумна работа с ниски емисии. Според компанията новите тестове са още една стъпка към демонстрационния полет, който трябва да се осъществи до края на 2025 година.

Планът е да се покаже процесът на зареждане с гориво на самолет, което, предвид физичните свойства на водорода, само по себе си е много сложна задача. Очаква се системата да бъде демонстрирана при реалистични условия - самолетът ще лети на височина 7620 м. в продължение на един час с 10 кг. водородно гориво на борда.

През януари 2023 г. излезе новината, че ZeroAvia е вдигнала във въздуха най-големия в света пътнически самолет, задвижван с водород - той е издържал десет минути във въздуха и е бил значително по-малък от големите авиолайнери като Boeing и Airbus.