Популярният американски авиопревозвач American Airlines разшири инвестицията си в разработчика на водородно-електрически самолетни технологии ZeroAvia. В знак на допълнителна подкрепа за партньорството, American Airlines се съгласи да закупи сто водородно-електрически двигателя от ZeroAvia, с които да оборудва самолети за регионални полети.

Подробностите не са известни, но ZeroAvia работи върху водородно-електрически двигатели с мощност до 5 MW. Два такива агрегата биха били достатъчни за един регионален самолет. American Airlines планира да създаде екологични самолети с 40-80 места и пробег до 1000 км. Очаква се доставките на компоненти за такива самолети да започнат през 2027 година.

Досега ZeroAvia е летяла с 19-местен двумоторен самолет Dornier 228, който е бил задвижван от водородно-електрическа задвижваща система с един двигател. Вторият двигател е стандартен с турбокомпресор Honeywell TPE-331, който осигурява допълнителна тяга за излитане и подсигуряване. Изходната мощност на демонстрационната задвижваща система е 600 kW. Пътят към решенията с мощност 2-5 MW няма да е кратък, въпреки че в този смисъл 2027 г. не е много далече.

ZeroAvia работи и по екологични задвижващи системи за товарни дронове и по самолетни системи за Alaska Airlines и American Airlines, по-специално за екологична модернизация на самолети Bombardier CRJ700. Интересно е, че компанията планира да внедри технология за охладен и допълнително компресиран водород, която ще увеличи капацитета на горивния резервоар, а оттам и далечината на полета при пълно зареждане с гориво.

Финансирането на ZeroAvia от страна на American Airlines е последователен принос в поредицата от стъпки на компанията за разработване и изграждане на модерни самолетни двигатели и производство на двигатели. Не се уточнява кой друг е участвал в С-рунда на набиране на средства и каква сума е внесла American Airlines.