Apple ще таксува по 20 долара за AI функции
Отделът за услуги на компанията ѝ е донесъл 24,2 милиарда долара през второто тримесечие
Apple може да таксува потребителите си с до 20 долара за усъвършенствани функции на изкуствения интелект, заявиха анализатори, цитирани от Си Ен Би Си. Компанията се опитва да стимулира растежа на своя доходоносен бизнес с услуги.
Гигантът от Купертино планира да внедри Apple Intelligence, предстоящата да излезе система за изкуствен интелект, в някои от устройствата си по-късно тази година.
Когато Apple обяви системата си за изкуствен интелект през юни, компанията обеща актуализиран гласов асистент Siri, както и функции, включващи способността автоматично да се генерират имейли и снимки. Разпространението на тези функции тече бавно, тъй като региони като Китай и Европа първоначално няма да получат достъп. Apple може да въведе абонамент за по-новите приложения, заяви анализатор.
Нийл Шах, партньор в Counterpoint Research заяви, че инвестициите в изкуствен интелект са скъпи и Apple ще иска да прехвърли разходите върху потребителите.
"За Apple е по-изгодно да въведе абонаментен модел Apple One", каза Шах в интервю за Си Ен Би Си миналата седмица.
Apple One струва 19,95 долара на месец и дава на потребителите достъп до различни услуги на Apple включително и Apple Music.
Шах заяви, че Apple може да таксува клиентите с между 10 и 20 долара за Apple Intelligence като част от Apple, за повече първокласни функции за изкуствен интелект.
Отделът за услуги на Apple е донесъл 24,2 милиарда долара през второто тримесечие, което го прави уникален, тъй като много други хардуерни фирми не са успели да монетизират софтуера.
Apple е една от малкото компании със свързани устройства, които успешно са монетизирали услугите с добавена стойност, които предлагат", каза пред Си Ен Би Си Бен Ууд, шеф на проучванията в Си Си Ес инсайт (CCS Insight).
"В резултат на това създава прецедент със своите клиенти, които трябва да плащат за по-първокласни услуги. На тази основа не може да бъде изключено Apple да избере да въведе такса за най-новите си функции в офертата за Apple Intelligence, добави той.
"Не е необичайно технологичните фирми да таксуват предложенията си за изкуствен интелект. OpenAI например има абонаментна такса за по-новите си функции за ChatGPT, а Microsoft таксува приложението си за изкуствен интелект Copilot", смята Бен Ууд.
"Samsung, най-големият конкурент на Apple, който вече започна да разпространява услугите си за изкуствен интелект, известени като Galaxu AI, все още разглежда различни модели за приходи от софтуера си", каза миналия месец пред Си Ен Би Си шефът на корейския гигант Ти Ем Рох.