Съкращенията в структурата на персонала на компанията, предлагаща автономни таксита Cruise продължават. CNBC научи за вътрешна кореспонденция в Cruise с известие за необходимостта от уволнение на 900 служители, което съответства на около 24% от общия брой на персонала.

Припомняме, че проблемите на този стартъп, собственост на General Motors Corporation, започнаха на втори октомври тази година, когато един от прототипите на безпилотно такси, експлоатиран в Сан Франциско, блъсна пешеходец, който беше ударен от друг участник в движението.

Ръководейки се от алгоритми, предписващи разчистване на пътното платно след произшествието, автомобилът повлякъл жертвата, затисната под пода ѝ, в продължение на около шест метра. Компанията съобщи тази подробност за инцидента на регулаторните органи с известно закъснение и сега е изправена пред голяма глоба.

Преди описаните съкращения компанията е имала 3800 служители, а преди това работа са загубили няколкостотин водачи на "Круиз", които са участвали в поддръжката на автопарка от автономни таксита в различни градове на САЩ. Настоящият кръг от съкращения означава, че 900-те съкратени служители ще получат обезщетение до 12 февруари, което ще е в размер на две месечни заплати.

Допълнителните плащания са в зависимост от продължителността на трудовия стаж в компанията. Cruise заяви, че съкращенията ще засегнат основно персонала, ангажиран с търговските операции и корпоративните функции. В бъдеще компанията възнамерява по-съзнателно да популяризира услугите си на пазара на търговски превози, както и да се съсредоточи върху тяхната безопасност.

Приоритетите на Cruise под новото ръководство включват разработването на напълно безпилотни операции на SAE Level 4, както и подготовка за възобновяване на свързаните с нея услуги в един град в САЩ. От октомври насам експлоатацията на всички безпилотни таксита по обществените пътища в тази страна е преустановена, а в Калифорния лицензът на компанията също е временно отнет.

Тестването на прототипи продължава само на затворен полигон в ограничени бройки. Системите за безопасност, използвани от Cruise в неговите безпилотни таксита, сега се проверяват от независима компания Exponent.