През септември миналата година Samsung Electronics изпревари Apple на световния пазар на смартфони, заемайки 20% от пазара срещу 19% на компанията от Купертино, но след това последната постигна реванш. Февруари тази година беше първият месец през изминалия период, в който Samsung успя да стане най-големият доставчик на смартфони в световен мащаб.

Както обяснява Business Korea, позовавайки се на статистически данни на Counterpoint Research и Hana Financial Investment, през предпоследния месец Samsung успя да достави 19,69 млн. смартфона и да заеме 20% от пазара, докато Apple се задоволи със 17,41 млн. смартфона и 18% от пазара. В някои региони лидерството на Samsung беше още по-силно и анализаторите са склонни да отдадат това на успешния дебют на серията флагмански смартфони Galaxy S24 по-рано тази година.

В Европа Samsung запази статута си на лидер с 34% от пазара на смартфони, докато в САЩ пазарният дял на Samsung нарастваше последователно от 20% на 36%, докато Apple намали дела си от 64% на 48%. Това означава, че в САЩ, въпреки че Samsung не стана лидер, позицията на Apple беше значително подкопана. През февруари серията Galaxy S24 съставлява 52% от всички продажби на Samsung в САЩ. Според експертите американските купувачи са облагодетелствани от функциите на изкуствения интелект, предлагани от новите модели смартфони на Samsung.

Както беше отбелязано, в световен мащаб от смартфоните Samsung Galaxy S24, представени в края на януари, бяха продадени 6,53 млн. броя, ако се вземе предвид състоянието в края на февруари. Предишното флагманско семейство Galaxy S23 успя да продаде 7,24 млн. броя до края на февруари миналата година, но серията Galaxy S24 беше пусната на пазара десет дни по-късно, така че директното сравнение не е съвсем подходящо. От 28 март софтуерни актуализации, които осигуряват поддръжка на изкуствен интелект, започнаха да получават и представените миналата година смартфони от сериите Galaxy S23 и Galaxy Z5. През втората половина на годината Samsung иска да представи нови смартфони с гъвкав дисплей. На северноамериканския пазар южнокорейската компания иска да засили натиска върху позициите на Apple чрез по-агресивна маркетингова политика.