Дроновете на Amazon няма да доставят поръчки в жегите
Това ще е времето на "човешките куриери"
Оказва се, че Amazon няма да използва безпилотни летателни апарати, за да доставя поръчки на клиенти, ако температурата надхвърля 40 °C. Дроновете няма да летят и след залез слънце. Компанията обаче не вижда това като проблем. Поставянето на поръчка във въздуха за по-малко от час сутрин и преди обяд би трябвало да покрие почти всички нужди от спешна доставка. В най-лошия случай стоките ще бъдат доставяни от куриери на велосипед, скутер или микробус.
Двигателите на дроновете прегряват в жегата и изразходват по-активно батериите. За Amazon това е ограничаване на полетите за дронове за доставка на поръчки в южните щати на САЩ и в Европа, където за първи път планира въведе почасови услуги за доставка на поръчки по въздух.
Отделно от това инженерите са установили, че средно в световен мащаб дроновете ще могат да летят само по 2 часа на ден, ако се спазват препоръките на Amazon за спиране на доставките, когато въздухът се затопли до 40 °C. За 100-те най-населени града на Земята обаче това време е много по-дълго - до 6 часа. Следователно в света има място за бизнес с въздушни експресни доставки и компанията възнамерява да се насочи към него.
В същото време Amazon изостава в зараждащия се бизнес с доставки с дронове. Тя изостава с години от собствените си планове за достигане на 500 милиона доставки до 2030 г. Към днешна дата компанията е извършила няколко хиляди доставки с дронове, докато крилото на Alphabet е извършило стотици хиляди доставки, а Walmart - над 20 000.
Проблемът с прегряването на дроновете възникна по време на разполагането на нов обект в градчето Толсън в Аризона, близо до Финикс. Това е място на пустини и горещини, с температури над 40 °C през поне три месеца от годината. Безпилотните самолети на Amazon трябва да доставят поръчките за по-малко от час на разстояние до 12 км от мястото. Във въздуха могат да бъдат до 4 дрона едновременно, които ще бъдат управлявани от оператори, за което компанията възнамерява да разшири персонала на местния си склад.
Използването на безпилотни самолети за доставка на поръчки е свързано не само със скоростта на изпълнение, но и с намаляване на трафика и натоварването на околната среда. Топлината обаче не е единствената пречка пред развитието на бизнеса на компанията с въздушни доставки. Дроновете могат да доставят не повече от 2,2 кг на полет, а новият дрон на компанията, MK30, все още не е одобрен от Федералната авиационна администрация на САЩ. Amazon продължава да излъчва оптимизъм относно зараждащата се услуга, но всичко, което беше гладко на хартия, се оказа меко казано погрешно в реалния живот.