ЕК обяви днес, че е поискала информация по силата на Закона за цифровите услуги от 17 технологични компании, които разглежда като големи онлайн платформи и търсачки, предаде Ройтерс.

Изпълнителният орган на ЕС съобщи, че се е свързал с "АлиЕкспрес" (AliExpress), "Амазон стор" (Amazon Store) на "Амазон" (Amazon), "Епстор" (AppStore) на "Епъл" (Apple), "Букинг.ком" (Booking.com), "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram) на "Мета" (Meta), "Гугъл сърч" (Google Search) на "Алфабет" Alphabet), "Гугъл плей" (Google Play), "Гугъл мепс" (Google Maps), "Гугъл шопинг" (Google Shopping), "ЛинкдИн" (LinkedIn) и "Бинг" (Bing) на "Майкрософт" (Microsoft), "Пинтерест" (Pinterest), "Снапчат" (Snapchat), "ТикТок" (TikTok), "ЮтТюб" (YouTube) и "Заландо" (Zalando).

ЕС е поискал от компаниите да предоставят повече информация до 9 февруари за мерките, които са предприели, за да предоставят на изследователите от Общността достъп до данни, които могат да имат отношение към предстоящите европейски избори и вота в някои отделни страни, начините, по които ще противодействат на незаконното съдържание, както и за стоките, които се продават онлайн.

Законът за цифровите услуги влезе в сила през ноември миналата година и изисква от големите онлайн платформи и търсачки да направят повече, за да се справят с незаконното съдържание и рисковете за обществената безопасност.

Това искане за информация е първи етап от процедура, която може да доведе до тежки финансови санкции при доказани и продължителни нарушения на разпоредбите, информира Франс прес. В крайни случаи глобите биха могли да достигнат 6 на сто от световния оборот на въпросните компании.

ЕК започна първото разследване по силата на този закон през декември 2023 година за социалната мрежа "Екс" (X) по подозрения за нарушаване на задълженията й.