Coca-Cola използва изкуствен интелект за разработването на нов вкус на нейната едноименна безалкохолна напитка. Брандираният като Y3000 продукт обаче не впечатли потребителите.

"Първият път, когато бълбукащата течност удари езика ви, очаквате същото киселинно, газирано усещане като обикновена кока-кола, но течността се плъзга към задната част на устата и остава там. Тя оставя блудкаво впечатление за подсладена газирана вода с лек вкус на горски плод", пишат журналистите на Gizmodo, опитали напитката.

3000 е различна версия на същия стар вкус, в която липсва всякакъв намек за новост, допълват те.

Според Gizmodo това не е изненада. Много от създадените от изкуствен интелект произведения страдат от липса на оригиналност. Алгоритъмът няма истинско въображение или креативност, а прилича на статистическа машина, която в най-добрия случай може да даде любопитен резултат. Той обаче рядко може да бъде вдъхновяващ или оригинален.