КАМАЗ представи самосвал-робот, който е разработен с експерти от Университета Бауман. Самоуправляващият се камион, наречен Юпитер 30 или КАМАЗ-6559, е предназначен за безпилотно транспортиране на разбита руда в мина. Той няма не разполага с кабина на водача, защото е 100% автономен, но може да се управлява и дистанционно.

"Юпитер 30 първоначално е проектиран като автономно превозно средство за кариери. Камионът разполага с устойчиви на прах, мръсотия, вода и вибрации видеокамери, 2D и 3D лидари, ултразвукови сензори, радари. Има също GSM антени и GPS/ГЛОНАСС навигация. И двете оси са управляеми, което прави превозното средство лесно маневрено", каза Сергей Назаренко главният конструктор на иновативните превозни средства на КАМАЗ.

Превозното средство прави много по-малко маневри, защото се движи еднакво лесно напред и назад. Така камионът, който е с хибридно задвижване, пести гориво. Системата разчита на 11,9-литров 6-цилиндров агрегат, който е съчетан с два електромотора - по един на всяка ос.

Собственото тегло на шасито е 23 тона, а камионът може да носи товари с тегло до 30 тона в напълно автоматичен режим или с дистанционно управление. Скоростта на превозното средство е ограничена до 56 км/ч.

Машината ще дебютира в открития рудник Черниговец, Кемеровска област.

Създаването на автономни камиони за работа в мини е по-лесно от направата на безпилотни коли. Причината е, че в мината има много по-малък трафик и средата се контролира по-лесно. Монтирането на необходимата спомагателна апаратура и датчици също е по-лесно.