Марк Зукърбърг все още налива пари за своята метавселена
Досегашните провали не са отказали милиардера
Години наред компанията-майка на Facebook Meta хвърля милиарди долари в усилията си да създаде VR-шлемове и виртуален свят. Начинанието може да се определи като провал - потребителите не харесаха метавселената на Зукърбърг и тя е пуст и скучен VR свят.
Между 2019 г. и 2022 г. компанията е похарчила цели 36 милиарда долара за своето подразделение Reality Labs, изглежда ръководено от личния афинитет на изпълнителния директор Марк Зукърбърг към технологията.
Между началото на 2022 г. и юли 2023 г. компанията е регистрирала загуба от над 21 милиарда долара по проекта.
Според скорошен анализ на изследователската фирма Circana продажбите на слушалки и очила за VR и AR са спаднали с почти 40 процента през 2023 г.
Въпреки всичко изброено до тук, Марк Зукърбърг и инвеститорите продължават да наливат пари в проекта за метавселена.
Акциите на Meta се покачиха с повече от 20 процента след отчета за печалбите, добавяйки 200 милиарда долара пазарна капитализация. Това е може би най-големият скок в историята на фондовия пазар, според Bloomberg.
Тези резултати са спечелили доверието на акционерите във визията на създателя на социалната мрежа. Той от своя страна може да си позволи да инвестира милиарди в проекта си за виртуална реалност.