Meta заяви, че със съгласието на регулаторните органи на ЕС ще отнеме около три месеца, за да добави към интерфейса си за социални мрежи възможността потребителите да избират дали да разрешат таргетиране на реклами въз основа на тяхната активност. Предложението на компанията има за цел да сложи край на продължаващата битка с ЕС относно използването на лични данни за реклама съгласно европейските закони за защита на личните данни.

В момента потребителите на платформите на Meta в ЕС могат да се откажат от такова таргетиране. За тези, които се откажат, компанията все още насочва реклами, използвайки някои по-широки демографски данни, като например общото местоположение и възрастовия диапазон на потребителите. Вероятно новото предложение на Meta все още позволява общо таргетиране, но подробностите все още не са налични.

Някогашният непрестанен ръст на приходите на Meta се забави миналата година поради нестабилните икономически условия, а добавената от Apple опция "Ask app not to track" (Попитай приложението да не проследява) ограничи количеството данни, които услугите на Meta могат да събират от приложения на трети страни за рекламиране. Правилата, ограничаващи таргетирането на компанията въз основа на това, което потребителите правят в собствените ѝ приложения, могат да бъдат още един сериозен удар по основния ѝ източник на приходи.

По-рано тази година Ирландската комисия за защита на данните (DPC) глоби Meta с над 400 млн. щ. долара за обработката на данни на потребители в Instagram и Facebook. Неотдавна DPC наложи на Meta рекордната за Европа глоба от 1,3 млрд. щ. долара за прехвърляне на потребителски данни в САЩ, което нарушава неприкосновеността на личния живот на гражданите съгласно Общия регламент за защита на данните (GDPR). Оттогава ЕС и САЩ са договорили рамка, която позволява на технологичните компании да прехвърлят и съхраняват данни на потребителите в САЩ, стига да спазват разпоредбите на споразумението за защита на личните данни.

Пускането на новото приложение за публикуване на кратки съобщения Threads на компанията беше отложено в Европа поради "регулаторна несигурност". Макар Meta да уверява, че новото приложение е в съответствие с GDPR, не е ясно дали то отговаря и на изискванията на Закона за цифровите пазари (DMA) на ЕС. DMA изисква от големите технологични компании ("посредници" или "пазачи") да не предоставят преференциално третиране на собствените си продукти и услуги, а изискването Threads да има акаунт в Instagram може да противоречи на това правило.