Meta представи умни очила с изкуствен интелект и добавена реалност, направени в съдружие с Ray-Ban. Те имат дискретна камера отпред, която не само прави снимки по команда, но и автоматично, когато се активират определени ключови думи. Това означава, че очилата събират огромно количество снимки - както съзнателно заснети, така и неволни. Въпреки това, ИТ гигантът отказва да уточни дали тези изображения се използват за обучение на AI модели.

При запитване от TechCrunch дали Meta тренира AI на база снимките от очилата Ray-Ban Meta, компанията не дава ясен отговор.

Представителят на Meta Ануй Кумар заявява: "Това не е нещо, което обсъждаме публично". Друг говорител на Meta добавя: "Ние не казваме нито едното, нито другото".

Тази липса на прозрачност е притеснителна, особено след като новата AI функция на Ray-Ban Meta може да събира множество пасивни снимки. Очилата могат да се активират чрез ключови думи, като започват да предават поредица от изображения в реално време към AI модел, който може да отговаря на въпроси за заобикалящата ви среда.

Meta също така вече използва публично достъпни данни от Instagram и Facebook за обучение на своите AI модели. Въпреки това, все още няма яснота дали кадрите, заснети с Ray-Ban Meta, се считат за "публично достъпни" данни.

Докато други AI компании като Anthropic и OpenAI ясно заявяват, че не използват клиентски данни за обучение, Meta избира да не разкрива подобна информация, оставяйки потребителите без конкретен отговор.