Meta разработва синтетична електронна кожа
ReSkin ще бъде използван и за събиране на тактилни данни
Facebook, който се ребрандира на Meta, си партнира с университета "Карнеги Мелън" в проект за направата на синтетична електронна кожа. Тя трябва да може да регистрира и предава чувството на допир. Разработката е част от желанието на Meta да създаде правдоподобен виртуален свят - метавселена.
Известен като ReSkin, материалът е под формата на разтеглива и гъвкава мембрана с дебелина от 2 до 3 мм с вградени магнитни микрочастици. Тя може да бъде включена в елементи като роботизирани ръце, протези или "умни" устройства за носене като ръкавици, които позволяват на един човек да усеща това, което друг човек докосва, предава NewAtlas.
Когато мембраната се деформира по някакъв начин, разстоянието между магнитните частици се променя, което от своя страна води до промяна на магнитното поле на материала. Малък магнитометър - разположен под материала или някъде в непосредствена близост до него - е в състояние да измерва тези вариации, които се анализират чрез специални алгоритми, за да се определи както силата, която се прилага, така и къде се прилага върху мембраната.
За разлика от някои други чувствителни на допир изкуствени кожи, самият материал ReSkin не включва никакви електронни компоненти, нито е свързан с тях. Това означава, че е не само лесен и евтин за производство, но и лесен за подмяна - износен или повреден детайл може просто да бъде отлепен и заменен с нов, без да е необходимо повторно окабеляване или калибриране.
В проведените досега тестове ReSkin успява да открие и измери силата на действия като хвърляне, хващане, подхлъзване и пляскане. Освен това се оказа доста издръжлива, запазвайки функционалността си след повече от 50 000 взаимодействия
Учените са обнадеждени, че след като ReSkin бъде разработен допълнително, изкуствената кожа може да се използва не само за осигуряване на усещане за докосване в реално време, но и за събиране на тактилни данни, които могат да бъдат включени в подобрени технологии, базирани на AI.