НАСА може да използва Starship за мисия до Марс | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
НАСА може да използва Starship за мисия до Марс 2
Снимка: SpaceX

НАСА може да използва Starship за мисия до Марс

Космическата агенция проучва дали това би ѝ спестило значително време и пари

| Редактор: Стоян Гогов 15 1351

Шефовете в НАСА обсъждат дали да разчитат на комерсиални проекти, за да стигне до Марс. Възможностите не изчерпват единствено SpaceX, но именно ракетата Starship е в центъра на дебата.

Това е забележителна промяна, тъй като за първи път космическата агенция открито повдигна възможността да работи с частни космически компании за достигане на Марс.

Но това също не е изненадващо, тъй като НАСА вече е избрала ключови играчи в индустрията, за да стигнат до повърхността на Луната.

Космически кораб Starship вече е избран за основно средство за кацане на лунната повърхност по време на предстоящата му мисия "Артемида 3".

Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА публикува публично покана под формата на документ от 496 страници за нови начини за разширяване на съществуващата си търговска космическа програма до Червената планета, предлагайки до 200 000 долара за едно изследване на една от нейните референтни мисии.

С други думи, JPL кара компании да наддават за различни начини за изпълнение на мисиите, описани в документа.

Предложението предполага възможността за използване на "съществуващи или скоро съществуващи" търговски космически системи за "ускоряване на изследването на Марс". Не е изненадващо, че JPL също се надява на "значително по-ниски разходи, като същевременно поддържа приемлив риск".

Мисиите варират от "доставяне на по-малък полезен товар" с маса 20 килограма, до "доставяне на по-голям полезен товар", включващ полезни товари до 1,5 тона. JPL също търси да намери нови начини за засилване на комуникациите между Земята и Марс, както и мисии за подобрени орбитални изображения.

Космическата агенция умишлено се опитва да държи вратите отворени за други играчи в частната космическа индустрия. Но към днешна дата SpaceX е с най-добри позиции.

Предвид малкия мащаб на предложението, НАСА иска да проучи доколко осъществимо и изгодно е комерсиално сътрднчество в "посока Марс"

Но като се има предвид вече ползотворното сътрудничество на космическата агенция с начинанието, ръководено от Илон Мъск, това е подход, който може да се изплати в дългосрочен план.

 

 

 

НАСА може да използва Starship за мисия до Марс 2

НАСА може да използва Starship за мисия до Марс

Космическата агенция проучва дали това би ѝ спестило значително време и пари

| Редактор : Стоян Гогов 15 1351 Снимка: SpaceX

Шефовете в НАСА обсъждат дали да разчитат на комерсиални проекти, за да стигне до Марс. Възможностите не изчерпват единствено SpaceX, но именно ракетата Starship е в центъра на дебата.

Това е забележителна промяна, тъй като за първи път космическата агенция открито повдигна възможността да работи с частни космически компании за достигане на Марс.

Но това също не е изненадващо, тъй като НАСА вече е избрала ключови играчи в индустрията, за да стигнат до повърхността на Луната.

Космически кораб Starship вече е избран за основно средство за кацане на лунната повърхност по време на предстоящата му мисия "Артемида 3".

Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА публикува публично покана под формата на документ от 496 страници за нови начини за разширяване на съществуващата си търговска космическа програма до Червената планета, предлагайки до 200 000 долара за едно изследване на една от нейните референтни мисии.

С други думи, JPL кара компании да наддават за различни начини за изпълнение на мисиите, описани в документа.

Предложението предполага възможността за използване на "съществуващи или скоро съществуващи" търговски космически системи за "ускоряване на изследването на Марс". Не е изненадващо, че JPL също се надява на "значително по-ниски разходи, като същевременно поддържа приемлив риск".

Мисиите варират от "доставяне на по-малък полезен товар" с маса 20 килограма, до "доставяне на по-голям полезен товар", включващ полезни товари до 1,5 тона. JPL също търси да намери нови начини за засилване на комуникациите между Земята и Марс, както и мисии за подобрени орбитални изображения.

Космическата агенция умишлено се опитва да държи вратите отворени за други играчи в частната космическа индустрия. Но към днешна дата SpaceX е с най-добри позиции.

Предвид малкия мащаб на предложението, НАСА иска да проучи доколко осъществимо и изгодно е комерсиално сътрднчество в "посока Марс"

Но като се има предвид вече ползотворното сътрудничество на космическата агенция с начинанието, ръководено от Илон Мъск, това е подход, който може да се изплати в дългосрочен план.