SoftBank и други японски компании забраниха на служителите си да използват ChatGPT за работа
Всичко е заради риска от изтичане на информация и други заплахи
Японски компании, сред които SoftBank и Hitachi, започнаха да ограничават служителите си в използването на услуги с изкуствен интелект като ChatGPT в работните си процеси. Nikkei Asian Review съобщава, че това се дължи на риска от изтичане на информация и други заплахи.
Ръководството на SoftBank е забранило обработката на "идентифицираща" информация за компанията или други чувствителни данни чрез услугите на ИИ. Правилата до голяма степен са същите като тези, определени за работа с облачни платформи, но SoftBank смята, че би било полезно да се дублират инструкциите с оглед на нарастващата популярност на ChatGPT. Hitachi възнамерява да обмисли въвеждането на нови етични правила за използването на интерактивен ИИ. Компанията планира да уточни правилата, приети още през 2021 г. по отношение на системите с изкуствен интелект.
Fujitsu е уведомила служителите си за редица етични и правни въпроси, произтичащи от използването на ChatGPT и други подобни интелигентни услуги. Освен това компанията е създала специален ИТ отдел, който да взема решения, свързани с използването на системи с изкуствен интелект. В допълнение към рисковете от изтичане на данни съществуват и други заплахи. ChatGPT често е известен с това, че с голяма увереност дава грешни отговори. В своята съвкупност това доведе до забрана на услугата за корпоративно използване от много компании. В Япония Mizuho Financial Group, MUFG Bank и Sumitomo Mitsui Banking са ограничили използването ѝ, като първата от тях е блокирала достъпа до ChatGPT от работните терминали, за да предотврати изтичане на информация и злоупотреби. NEC забрани използването на услуги с изкуствен интелект.
Според експерти използването на такива услуги прави служителите по-малко дискретни и винаги съществува риск от въвеждане на чувствителни данни, които след това ще бъдат използвани извън екосистемата на компанията. Експертите по ИИ смятат, че специалните корпоративни екипи трябва предварително да тестват услугите, за да разработят ясни правила за последващото им използване. Известно е, че Panasonic Connect на Panasonic Holdings вече използва интерактивен ИИ за създаване на документи, но само след като са взети мерки за избягване на изтичането на информация. Освен това служителите са били инструктирани да не въвеждат лични данни в системата.