Социолози: Обществото се настройва против AI | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Социолози: Обществото се настройва против AI
Снимка: iStock by Getty Images

Социолози: Обществото се настройва против AI

Притесненията са по-силни в развитите страни

| Редактор: Стоян Гогов 4 1094

Изкуственият интелект предизвиква несигурност сред около 50% от хората по света. Ново социологическо проучване сред 32 000 респонденти от множество различни държави на консултантската фирма Edelman разкрива, че мнозинството е скептично и гледа с недоверие към AI, пишат Axios и Futurism.

"Доверието е валутата на AI ерата, но в сегашния си вид сметката ни за иновации е опасно превишена", казlа Джъстин Уесткот, глобален технологичен председател на Edelman. "Компаниите трябва да отговорят "защо" и "за кого" развиват технологията".

Доверието в AI е намаляло в световен мащаб от 61 процента през 2019 г. до едва 53 процента, според проучване на Edelman. В по-развитите страни обаче мнозинството е скептично.

Пример за това е САЩ. Несигурността на заетостта се увеличава и десетки хиляди души или са загубили работата си заради изкуствения интелект, или очакват това. Само 35 процента от американците казват, че имат положително мнение за технологията, докато преди пет години 50 заявиха оптимизъм.

С възхода на ChatGPT опасенията за това, че изкуственият интелект ще заеме работни места станаха много по-актуални.

Може би най-големият извод от "барометъра на доверието" на Edelman е, че средно хората по света вярват с разлика две към едно, че иновациите на AI досега са били "зле управлявани".

Нещо повече, въпреки че цели 76 процента от хората се доверяват на технологичната индустрия като цяло, само половината се доверяват на AI. Тази диспропорция не спира технологични гиганти като Microsoft, Google и Meta продължават да инвестират сериозно в изкуствения интелект.

"Тези, които дават приоритет на отговорния AI, които прозрачно си партнират с f/обществеността и правителствата и които връщат контрола обратно в ръцете на потребителите, не само ще поведат индустрията, но ще изградят отново моста на доверието, който технологията е загубила някъде по пътя си", гласи изводът на изследването.

Социолози: Обществото се настройва против AI

Социолози: Обществото се настройва против AI

Притесненията са по-силни в развитите страни

| Редактор : Стоян Гогов 4 1094 Снимка: iStock by Getty Images

Изкуственият интелект предизвиква несигурност сред около 50% от хората по света. Ново социологическо проучване сред 32 000 респонденти от множество различни държави на консултантската фирма Edelman разкрива, че мнозинството е скептично и гледа с недоверие към AI, пишат Axios и Futurism.

"Доверието е валутата на AI ерата, но в сегашния си вид сметката ни за иновации е опасно превишена", казlа Джъстин Уесткот, глобален технологичен председател на Edelman. "Компаниите трябва да отговорят "защо" и "за кого" развиват технологията".

Доверието в AI е намаляло в световен мащаб от 61 процента през 2019 г. до едва 53 процента, според проучване на Edelman. В по-развитите страни обаче мнозинството е скептично.

Пример за това е САЩ. Несигурността на заетостта се увеличава и десетки хиляди души или са загубили работата си заради изкуствения интелект, или очакват това. Само 35 процента от американците казват, че имат положително мнение за технологията, докато преди пет години 50 заявиха оптимизъм.

С възхода на ChatGPT опасенията за това, че изкуственият интелект ще заеме работни места станаха много по-актуални.

Може би най-големият извод от "барометъра на доверието" на Edelman е, че средно хората по света вярват с разлика две към едно, че иновациите на AI досега са били "зле управлявани".

Нещо повече, въпреки че цели 76 процента от хората се доверяват на технологичната индустрия като цяло, само половината се доверяват на AI. Тази диспропорция не спира технологични гиганти като Microsoft, Google и Meta продължават да инвестират сериозно в изкуствения интелект.

"Тези, които дават приоритет на отговорния AI, които прозрачно си партнират с f/обществеността и правителствата и които връщат контрола обратно в ръцете на потребителите, не само ще поведат индустрията, но ще изградят отново моста на доверието, който технологията е загубила някъде по пътя си", гласи изводът на изследването.