Глобална софтуерна компания "Редис" (Redis) избра България за най-новия си център за научноизследователска и развойна дейност, съобщиха от компанията. Технологичният стартъп, определян като "кентавър" - т.е. с пазарна капитализация от 1 милиард и със 100 милиона долара годишни приходи, работи в над 25 страни на 6 континента, пише БТА.

Компанията е предпочела България пред други пет страни за изграждането на център за научноизследователска и развойна дейност, във връзка с който непосредствено ще открие 75 нови работни места.

"Редис" определи новия си център за научноизследователска и развойна дейност в България като ключов за бъдещето на компанията. Решението е продиктувано от стратегията на компанията да утвърди София като свой главен инженерен център извън Израел. Този стратегически ход свидетелства за плановете на стартъпа да се разраства и да развива глобалния обхват на дейността си, като се възползва от достъпа до таланти в региона, посочват от "Редис".

"Работил съм с изключително талантливи български инженерни екипи по-рано в кариерата си и съм убеден, че ще успеем да намерим нивото на талант, необходимо за следващия етап от растежа ни като компанията. София се оказа категоричният ни избор заради наличието на изключителни таланти, членството в Европейския съюз и не на последно място заради самата столица като град", споделя вицепрезидентът на "Редис" Ричард Хари.

Компанията вече е назначила Иван Атанасов като директор за България. Той е доказан професионалист с богат опит на висши ръководни позиции, включително като ръководител на развойния център на "Юбер" (Uber) в София и мениджър в САП (SAP).

"С нетърпение започвам изграждането на силен екип в България измежду ИТ общността в страната, с който да вземем участие в разработката по абсолютно всяко от направленията на изключителните инженерни продукти на "Редис", казва Атанасов.

Проектът за база данни с отворен код "Редис" бива създаден през 2009 г., а компанията е учредена през 2011 година. Днес тя е една от най-известните технологични марки в световен мащаб и е класирана като най-предпочитаната база данни в паметта на компютър (in-memory).

Дружеството предлага услуги за достъп до данните в реално време на над 10 000 организации по цял свят, сред клиентите са имена на компании като "БНП Париба лични финанси" (BNP Paribas Personal Finance), "Бритиш еъруейз" (British Airways), "Виза" (Visa), "Нетфликс" (Netflix), "Епъл" (Apple), "Гугъл" (Google), "Дел" (Dell) и "Майкрософт" (Microsoft).