Фондът на TikTok за подкрепа на създателите на съдържание на стойност 1 млрд. долара ще спре да функционира от 16 декември 2023 година. Промените ще засегнат създателите на съдържание в САЩ, Обединеното кралство, Германия и Франция, потвърди говорителят на компанията Мария Юнг. Авторите от Италия и Испания ще продължат да работят както досега.

През юли 2020 г. TikTok, платформата, която се превърна в люлка на много нови тенденции, обяви създаването на фонд от 1 млрд. долара за подкрепа на авторите за период от 3 години. Тази инициатива имаше за цел да стимулира създаването на качествено съдържание. Въпреки значителния бюджет обаче много автори се сблъскаха с ниски плащания, които понякога не надхвърляха няколко долара за милиони гледания. Това обстоятелство правеше невъзможно изкарването на прехраната им само от плащанията на фонда. Компанията не е разкрила дали по време на функционирането на фонда на авторите е била изплатена цялата посочена сума.

През февруари тази година TikTok стартира нова програма за монетизиране - програмата "Креативност". Тя предлага на авторите доходи въз основа на броя на прегледите и други показатели за ангажираността на аудиторията им. Важна разлика от първоначалния фонд е изискването за създаване на видеоклипове, по-дълги от една минута. Това е значителна промяна за приложение, станало известно с кратките си клипове.

След стартирането на новата програма за монетизация TikTok приканва създателите да преминат към новата система. Според Юнг приходите по програмата за творчество могат да бъдат 20 пъти по-високи в сравнение с първоначалния фонд. Преминаването към новата програма включва не само промяна във формата на съдържанието, но и преразглеждане на стратегията за монетизиране от страна на авторите.

Краят на фонда за творчество на TikTok е в съответствие с първоначалния план на компанията. Той предвиждаше тригодишен цикъл с ясно определен бюджет. С изтичането на този период фондът ще престане да съществува. Това обаче не означава край на всички възможности за монетизиране на съдържанието. Авторите от САЩ, Обединеното кралство, Германия и Франция, които преди това са участвали във фонда, сега могат да се включат в програмата "Креативност".

Струва си да се отбележи, че печеленето в TikTok винаги е било по-непредсказуемо, отколкото в други платформи като YouTube или Twitch. По-специално YouTube предложи на създателите приходи от реклами в Shorts, своята алтернатива на TikTok, което може да се разглежда като отговор на проблема с ниските възнаграждения.