Вече шест години САЩ не могат да приемат закон за автономния транспорт | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Вече шест години САЩ не могат да приемат закон за автономния транспорт
Снимка: iStock by Getty Images

Вече шест години САЩ не могат да приемат закон за автономния транспорт

Много неща се промениха, откакто първият законопроект, свързан с автономните превозни средства, беше внесен в Конгреса на САЩ

| Редактор: Кристиан Антонов 0 630

Вече повече от шест години Конгресът на САЩ не може да приеме законодателство, което да регулира индустрията на безпилотните превозни средства, съобщава The Verge. Това се дължи на разногласията между конгресмените по редица въпроси, като се започне от увеличаването на броя на автономните превозни средства по пътищата на страната и се стигне до липсата на единство по отношение на забраната на щатите самостоятелно да установяват собствени технически изисквания за този вид транспорт.

Проведеното миналата сряда изслушване в Конгреса на САЩ на тема "Законодателна рамка за безпилотните превозни средства: подобряване на безопасността, живота и мобилността и победа над Китай" беше първото от повече от година насам, което се отнасяше до автономните превозни средства. Членът на Камарата на представителите Франк Палоун, член на Комисията по енергетика и търговия, заяви по време на изслушването, че Конгресът на САЩ "не може просто да избърше праха от шестгодишно законодателство и да игнорира значителните проблеми, възникнали през последните години. Появяват се вратички в отговорността. Въздействието върху работната сила става все по-очевидно."

Много неща се промениха, откакто първият законопроект, свързан с автономните превозни средства, беше внесен в Конгреса на САЩ преди шест години. Финансирането на индустрията за безпилотни автомобили беше значително намалено, а розовите прогнози за увеличаване на броя на самоуправляващите се автомобили по пътищата не се сбъднаха.

Малките стартиращи предприятия бяха погълнати от по-големи компании, а операторите на услуги за автономни превозни средства съкратиха служители. Резултатите от тестовете на Waymo (Alphabet) и Cruise (GM) на напълно безпилотни роботизирани таксиметрови услуги в Сан Франциско са разнопосочни, тъй като компаниите съобщават за стотици хиляди километри, изминати от роботизирани автомобили без сериозни инциденти или наранявания, докато градските власти се оплакват, че роботизираните автомобили блокират преминаването на автобуси и линейки, а местните жители протестират срещу безпрепятственото разпространение на този вид транспорт в града.

Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за иновации в автомобилната индустрия, заяви, че Конгресът на САЩ трябва да действа бързо за създаване на регулаторна рамка за индустрията, за да се избегне загубата на компании и предимство в областта на иновациите в полза на други държави.

Междувременно препъни-камъните по въпроса засега остават непроменени. Например споровете относно правната отговорност и застраховката в случай на инцидент с безпилотен автомобил досега не са довели до нищо.

Вече шест години САЩ не могат да приемат закон за автономния транспорт

Вече шест години САЩ не могат да приемат закон за автономния транспорт

Много неща се промениха, откакто първият законопроект, свързан с автономните превозни средства, беше внесен в Конгреса на САЩ

| Редактор : Кристиан Антонов 0 630 Снимка: iStock by Getty Images

Вече повече от шест години Конгресът на САЩ не може да приеме законодателство, което да регулира индустрията на безпилотните превозни средства, съобщава The Verge. Това се дължи на разногласията между конгресмените по редица въпроси, като се започне от увеличаването на броя на автономните превозни средства по пътищата на страната и се стигне до липсата на единство по отношение на забраната на щатите самостоятелно да установяват собствени технически изисквания за този вид транспорт.

Проведеното миналата сряда изслушване в Конгреса на САЩ на тема "Законодателна рамка за безпилотните превозни средства: подобряване на безопасността, живота и мобилността и победа над Китай" беше първото от повече от година насам, което се отнасяше до автономните превозни средства. Членът на Камарата на представителите Франк Палоун, член на Комисията по енергетика и търговия, заяви по време на изслушването, че Конгресът на САЩ "не може просто да избърше праха от шестгодишно законодателство и да игнорира значителните проблеми, възникнали през последните години. Появяват се вратички в отговорността. Въздействието върху работната сила става все по-очевидно."

Много неща се промениха, откакто първият законопроект, свързан с автономните превозни средства, беше внесен в Конгреса на САЩ преди шест години. Финансирането на индустрията за безпилотни автомобили беше значително намалено, а розовите прогнози за увеличаване на броя на самоуправляващите се автомобили по пътищата не се сбъднаха.

Малките стартиращи предприятия бяха погълнати от по-големи компании, а операторите на услуги за автономни превозни средства съкратиха служители. Резултатите от тестовете на Waymo (Alphabet) и Cruise (GM) на напълно безпилотни роботизирани таксиметрови услуги в Сан Франциско са разнопосочни, тъй като компаниите съобщават за стотици хиляди километри, изминати от роботизирани автомобили без сериозни инциденти или наранявания, докато градските власти се оплакват, че роботизираните автомобили блокират преминаването на автобуси и линейки, а местните жители протестират срещу безпрепятственото разпространение на този вид транспорт в града.

Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за иновации в автомобилната индустрия, заяви, че Конгресът на САЩ трябва да действа бързо за създаване на регулаторна рамка за индустрията, за да се избегне загубата на компании и предимство в областта на иновациите в полза на други държави.

Междувременно препъни-камъните по въпроса засега остават непроменени. Например споровете относно правната отговорност и застраховката в случай на инцидент с безпилотен автомобил досега не са довели до нищо.