Япония планира да пусне следващо поколение пътнически самолети през 2035 г. в пореден опит да създаде собствена авиостроителна индустрия, след като проектът на Mitsubishi Heavy Industries за разработване на пътнически самолет пропадна, предаде Киодо, цитирана от БТА.

Новият проект ще бъде разработван съвместно от министерството на икономиката, търговията и промишлеността и няколко частни компании, като те ще си поделят инвестиции от общо 5 трилиона йени (33 милиарда долара) през следващите 10 години.

Новият самолет ще може да бъде захранван с водород или с друго алтернативно гориво, но не и с традиционния за сегашното въздухоплаване керосин, тъй като иновациите правят възможна декарбонизацията и на въздушния транспорт. Много авиокомпании вече ползват "устойчиво" авиационно гориво, произведено на основата на отработени хранителни масла или пряко от растителни продукти.

Mitsubishi се отказа миналата година от разработването на първия японски пътнически самолет с работно наименование SpaceJet, като се аргументира с липсата на ноу-хау и покачване на разходите.

Разработката на самолета, наречен преди това Mitsubishi regional jet (MRJ), започна през 2008 г. с отпуснати от министерството на промишлеността 50 милиарда долара. Той трябваше да бъде готов до 2013 г., но това така и не се случи. Пускането му беше отлагано шест пъти и накрая пандемията окончателно сложи край на проекта.

Самолетът трябва да има капацитетът да превозва между 70 и 90 пътници. Mitsubishi разработва 6 варианта с различна дължина и характеристики, но всичките се задвижват от два реактивни двигателя.