YouTube експериментира с по-редки, но по-дълги реклами в своето телевизионно приложение
Компанията започна да заплашва с блокиране на потребителите, които се опитват да спират рекламите си със специални програми
Сайтът за хостинг на видеоклипове YouTube обмисля различни варианти за това колко често и колко дълго се показват рекламите по време на видеопотока в основното му приложение на телевизори, които го поддържат. Един от вариантите е рекламите да стартират през по-голям период от време, но да са с по-дълга продължителност, така че да не прекъсват толкова често показването на гледаното съдържание.
Вместо да се показват кратки реклами, разпределени в рамките на даден видеоклип, YouTube изпробва възможността за излъчване на по-дълги рекламни блокове, които ще се появяват в средата на гледания видеоклип, за потребителите на услугата за видеохостинг, които не са се абонирали за Premium абонамент. Засега не е известно каква ще бъде продължителността на тези реклами. В разговор с The Verge ръководителят на рекламния отдел на YouTube Ники Ретке заяви, че все още не е взето решение за строго определена продължителност на рекламите.
"Има много фактори, които влияят при вземането на решение кога да се покаже рекламна пауза. Така че нека просто кажем, че този въпрос е динамичен. Цялостната промяна е, че ще продължим да използваме динамичен подход по време на избора на мястото за показване на реклами, но средният брой на тези реклами ще бъде намален" - сподели Ретке.
Платформата обмисля също така да използва по-прост таймер за обратно броене, който да отброява времето, през което се показва рекламата, докато тя бъде потенциално пропусната или рекламният блок приключи. Такъв актуализиран таймер за обратно отброяване би могъл да се появи за някои потребители на YouTube на телевизорите в долния десен ъгъл на екрана вместо съобщението "Възпроизвеждането на видео ще продължи и след рекламите".
Към момента таймерът за обратно броене на YouTube се намира в горния ляв ъгъл и показва колко реклами ще види потребителят на платформата или колко време ще продължи дадена реклама, преди да може да продължи да гледа съдържание.
"Ще оценим реакцията на потребителите на тези промени. Ще разберем дали зрителите, създателите на съдържание и рекламодателите ги възприемат благоприятно. Ако това е така, ще продължим да въвеждаме тези промени за всички потребители на платформата без абонамент за Premium" - добави Ретке.
По-рано YouTube започна да заплашва с блокиране на видеоплейъри за използване на блокировач на реклами, а също така въведе показването на 30-секундни реклами, които не се изключват, на телевизорите с достъп до YouTube в някои държави.