Тази есен батериите стават 2 пъти по-мощни
В близките месеци на пазара ще излязат продукти с литиево-метални батерии, които имат два пъти по-голям капацитет от литиево-йонните при същите размери.
Обратно в новинатаКоментари - Тази есен батериите стават 2 пъти по-мощни | IT.dir.bg
Коментари
И СЕГА КАКВО ИЗЛИЗА...,ЧЕ КОЙТО ВЕЧЕ СИ Е КУПИЛ TESLA-ТА ЗА СКРОМНИТЕ 250 000 лв....Е ЛАПНАЛ ГОЛЯМАТА ТЕСЛА!!! ХАХАХА
Ти тия с Tesla-та не ги мисли. Щом са имали тия пари да ги дадат за кола само за 39999.99$ ще получат upgrade с най-новата батерия, а тяхната стара ще отиде при някой нещастен собственик на Model 3 ;-)
"Идваха" разни работи при Социализъма, защото много неща бяха "дефицитни", въпреки че беше голямо "изобилие" и каква икономика имахме... ей!
хубаво нов анод са измислили - внедрили, ама от десетилетия ограничаващ работните характеристики е катода, той е с малък капацитет?
Капацитет на какво? В случая става въпрос за удвояване на капацитета на батерията чрез нов анод.
Това с колите аз го вижда по друг начин. Ако се намалят батериите, ще падне чуствително и теглото, което ще позволи при стария капацитет да се изминават поне 100 км. повече, което ще е по ефективното приложение, защото като цяло ще пести енергия. Това са 540 кг или половината тегло на колата. т.е. с двойно намаление на батериите, теглото на колата ще се намали с една четвърт. А 500 км са си напълно достатъчни.
И при смартфоните нещата са точно обратното. Там по тънко вече значи и кривене, а ефективността е никакава. Напровив ако запазят батерията, но с удвоен капацитет, телефоните ще държат повече, оттам по рядко зареждане. А това е основния проблем на смартфоните - честото зареждане и бързото падане на батерията при употреба. Та според мен в статията някой тотално е объркал нещата - предлага по малки батерии, т.е. запазване на капацитета, при смартфоните и запазване на батерията при удвоен капацитет за автомобилите, а трябва да е точно обратното - запазване на батерията при смартфоните и намаляване на батерията при електромобилите.
И аз от доста време се чудя на този тренд да правят телефоните все по-тънки. Не стига, че батериите са слабо място и едва ли някой би предпочел 2 мм по-тънък телефон, пред примерно 50% повече батерия, ами и от ергономична гледна точка, особено за хора с по-големи ръце, започват да са неудобни. Поне на мен ми се случва да докосвам неволно ръба на дисплея, защото когато държа телефона здраво, ръката ми го обгръща и отгоре. Ако някой от водещите марки направи версия на флагмана си дебел примерно 12 мм, ама с батерия примерно 6+ амперчаса, веднага го грабвам.
Ей, пак руснаци ни водят в тъмните дебри на новите технологии ! Тия американци няма ли и те нещо на света да дадат ?
Не пише за две неща: - Надеждност - Работна температура Задържането на повече йони може да става до определена температура, после, заради трептенето на атомите този заряд бързо ще се топи...
Руски учен.
Абе не съм руски учен, малоумно преведена статия ме подведе... После прочетох оригинала, там се говори за плътност на тока, а тук за задържане на повече йони. И друго пише в оригиналната статия, тези батерии работят от -40 до +250 градуса, което е значително по-добре от LiIon и затова ги гласят за автомобилите, не толкова заради увеличения капацитет... Относно надеждност, в оригиналната статия пише, че идеята е да се произвеждат на оригиналната линия за LiIon батерии, като се променя само единия електрод и електролита. Електрода не е от "метален литий", а е полимер с литиево покритие, по същество лития е метал така или иначе... Изобщо... като прочетох оригиналната статия на MIT и това, което съм написал тук ми се стори адски тъпо, но няма как да го изтрия...