Илон Мъск: След година изкуственият интелект ще надмине човешкия
Развитието на AI е ограничено от недостига на чипове
Обратно в новинатаКоментари - Илон Мъск: След година изкуственият интелект ще надмине човешкия | IT.dir.bg
Коментари
По нищо не изглежда към Мъск да е прав. ИИ към момента не може нищо, освен да псевдочати със статистически най-вероятни отговори и да комбинира вече налични картинки от огромна база, създавайки нови такива, което няма нищо общо с ИИ. Не че не може ИИ да поумнее наистина един ден, но ще е след десетилетия.
Както и 99% от хората. Ако се вземат например учбниците на някой журналист и статиите които чете, то статия от една вестникарска страница се свежда до някъде 300 байта. Една трета от този комантар. Но има огромна разлика в обучението на изкуственият и естественият интелект. Ако например обучим добър пилот и ни трябват 2 години, и обучим друг като добър стрелец и ни трябва година, то за да обучим някой на двете умения ни трябват около 3 години. Десетина такива -- 30 човекогодини. Просто няма начин да изкопираме паметта на някой в главата на друг. А ИИ на пилота може да се изкопира в ИИ на стрелеца и обратно за секунди. Или просто да се превключи флашката. И за 2 години и няколко секунди може да имаме десетина такива роботи. Ако летец изисква коефицент на интелигентност 120, стрелец 100 и общото между уменията е 70, то ще имаме летец-сапьор с КИ 150. Почти гений. Като комбинираме десетина робота с различни умения ще имаме КИ 300, който ще раглежда хората толкова умни, колкото ние разглеждаме котките с КИ 30-35. Дори няма да ни приказва за неща, които изискват малко разум според него.
Съгласен, то не случайно 90% от човечеството просто същестува. Но както каза колегата от горе това не е интелект а копи/пейстър
Абе Мъскито пак е пял приспивни песнички! Същественото от статията е последния абзац, където норвежският държавен фонд с активи от 1.5 трилиона долара е един от най-големите инвеститори в Тесла....което скоро може и да не е така вече! Китайците са му най-големите конкуренти в КИТАЙ, щото и той като Апъл си мислише, че просто ще създаде манията АПЪЛ, но за коли и ще пълни джобовете. Е, то става венъж....не всеки път, а и с АПЪЛ също е на път да приключи. На европейския и хамериканския пазар Тесла вече няма шанс с тия 4 модела, кой от кой еднакви и обикновени, всички големми производители на коли вече имат по 10 ЕВ-та, кой от кой по-красив и сигурен във вече разработените им дистрибуторски мрежи и мрежи да поддръжка (да не говорим, че ранните ентусиасти вече свършиха и ЕВ-тата трябва да предложат нещо повече, че да заместят ДВГ-то)!