Йовко Атанасов, Леново България: Бъдещето на технологиите е повече от обещаващо | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Йовко Атанасов, Леново България: Бъдещето на технологиите е повече от обещаващо 2
снимка: Lenovo

Йовко Атанасов, Леново България: Бъдещето на технологиите е повече от обещаващо

Смарт и интегрираните технологии ще продължават да преобразяват живота ни

0 2791

В началото на 2023-та и в месеца на най-значимото изложение в света за технологии и иновации - #CES2023, се опитахме да разберем какво вещае бъдещето за развитието на технологиите, пряко свързано и с развитието на собствения ни живот.

Говорим си с Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония, според когото въпреки объркания свят, в който битуваме вече трета година, светлината в тунела идва именно с иновациите, които компании като Lenovo непрестанно разработват и предоставят на нас, крайните потребители.

Смарт и интегрираните технологии ще продължават да преобразяват живота ни, да променят някои от потребителските ни навици и дори начина, по който си общуваме. Това е ясно. Какво, обаче, ни очаква? Какво да очакваме от Lenovo в предстоящата година?

Със сигурност смарт технологиите ще стават все по-смарт, а интеграцията между технологиите, както и между отделните устройства, ще продължи да се развива и да надгражда досегашните си постижения.

Безспорно, тенденцията, която най-бързо и директно ще усетят потребителите или, така да се каже, ще е с по-масов характер, е промяната на формата на устройствата. И това е пряко свързано с хибридния модел на работа.

Размерът на екраните остава от съществено значение, предвид мултитаскинг употребата на устройствата, стрийминг съдържанието, заснемането и обработването на видео формати, както и видео игрите. В това отношение, Lenovo има брилянтен пример в лицето на следващото поколение ThinkPad X1 Fold, който се разгъва.

Наблюдаваме и една "обратна" тенденция при телефоните, които пък постепенно започват отново да се смаляват и да са по-компактни. Разбира се, те ще се "разгъват" под различни форми, за да използваме пълния им капацитет, но виждаме, че все повече смарт телефони отново се събират в джоба на дънките ни. Заедно с колегите ни от Motorola разработихме две устройства - сгъваем телефон и сгъваем компютър, които се трансформират интуитивно, спрямо потреблението на потребителя, увеличават размера на екрана при телефона и повишават производителността при PC-то. А за всички онези, за които на първо място е личното пространство и мобилността, разработихме очилата Glasses T1, които буквално ти позволяват да носиш екрана със себе си, където и да си. Защото нашият свят ще става все по-виртуален и това е тенденция не от вчера.

На трето място, след сменящите се форми и компактността на устройствата, идва производителността и възможността потребителят максимално да я оптимизира или променя, спрямо конкретното си потребление в момента. С натискането на един бутон производителността ще може да "скача" до желаните нива.

снимка: Lenovo

Безспорно, хибридният начин на работа последните години е сред основните двигатели за тези и много други технологични иновации. Ще продължи ли да бъде така и в бъдеще?

Със сигурност, да. Независимо дали този модел на работа ще се запази или на негово място ще дойде нещо съвсем различно от познатото досега, промяната в начина, по който компаниите използват технологиите, е налице и няма връщане назад. И добре че е така, защото тази тенденция не само развива технологиите сами по себе си, но развива и бизнесите в отделните сектори, което би трябвало да доведе до по-добра среда, в която всички ние да живеем. А това е един от основните ни мотиватори в Lenovo. Оптимизацията в ресурса на който и да е бизнес, му дава възможност да се развива по-стремглаво и с по-голям мащаб. Наше проучване сред 500 CTO-та в компаниите показва, че над 43% от тях вярват, че технологичната база е подобрена, а над 76% смятат, че смарт устройствата и внедряването им в ежедневната рутина на бизнеса е ключов елемент, довел до оптимизация на редица ресурси.

Бизнесът ще се насочи към по-плавен модел, при който цялото офис изживяване и свързаните с него решения и услуги могат да бъдат предоставени от трета страна. Lenovo предлага управлявано изживяване на служителите, при което компаниите могат да наемат решение за работно място, а не само хардуер или софтуер - включително IT инфраструктура, поддръжка и анализи на производителността, както и облачни услуги и инфраструктурни услуги за данни.

На устройствата ще се гледа все повече като на инструменти за бизнес развитие и услуги, а не просто хардуер.

А кой, наистина, е следващият game changer, след хибридния модел? Със сигурност в Lenovo сте наясно с отговора.

Да, няма да скрия, че сме подготвени и по този въпрос. Метавселената ще е все по-малко мета и все повече реалната, истинска вселена за все повече хора и бизнеси по света. И тук не говорим за анимационни аватари или за изживяването във видео игрите. Защото метавселената все повече ще се обуславя от бизнеса и работните ни навици и потребности, а не толкова от забавлението и игрите, както беше досега. Големите скокове, които технологично се случиха в края на 90-те години на миналия век с появата на интернет, предстоят съвсем скоро отново и е изумително за колко кратко време човекът успя да извърви този път - едва за 30 години!

За нас в Lenovo, едно от големите неща, които предстоят, е именно налагането на Enterprise Metaverse, която ще ползва всички инструменти на развлекателното си приложение досега, но с фокус върху подобряване и усъвършенстване на работната среда и работните процеси. ThinkReality VRX, например, е следващо поколение VR сет, който дава възможност за различни видове обучения, колаборации между колеги във виртуална среда и 3D дизайн.

В Lenovo вярваме, че метавселената е напълно съвместима с нашата и тепърва предстои да "избухне", защото където идеите и технологиите се споделят лесно и свободно, няма място за нищо друго, освен за прогрес.

В началото споменахте, че устройствата са най-осезаемото изражение на технологичната промяна и развитие и те най-бързо стигат до нас, потребителите. Какво друго ни очаква, макар и не с такъв масов характер в началото? Какви са тенденциите в технологичното развитие, когато говорим за обществото като цяло, за подобряването на средата?

Тук можем да говорим с часове, наистина. Но темата е много интересна и ще се опитам да маркирам ключовите тенденции. Смарт технологиите водят до смарт къщи, смарт улици, смарт магазини, смарт градове. И вярвам, че когато тези фрази звучат също толкова тривиално като "светофар", например, не само средата ще се е променила, а всички ние ще живеем качествено по-добър и съзнателен живот. Защото, в крайна сметка, това е целта на смарт технологиите. А не просто да е по-удобно и някой друг да мисли вместо нас.

Тук списъкът е, наистина, безкраен - от смарт улични камери за управление на трафика, през намаляване на задръстванията и замърсяването в градовете, до сериозно ограничаване на пътните произшествия. Периферните компютърни сървъри ще позволят всичко - от холограмно обучение до пазаруване в добавена реалност.

Холограмите имат ключово присъствие и в контекста на хибридния модел на работа. Независимо дали е за представяне на нов модел устройство, макет, проект или каквото и да е друго в рамките на някоя презентация, или пък желанието да "видите" колегата си почти от плът и кръв, независимо, че е на друг континент, холограмите тепърва ще заемат част от работния процес.

Концепцията на Lenovo, наречена Cyber Space, е технология, която съветвам да следите. Тя смесва физическото с цифровото в един "диджитал" свят, в който посредством технологията ще можем да взаимодействаме с реално несъществуващи обекти.

Накрая, как бихте обобщили прогнозите на Lenovo за 2023 г.?

Както винаги, когато става въпрос за технологии и умното им използване си поставяме амбициозни цели. В центъра на нашите планове ще продължават да бъдат потребителите. Стратегията ни е изцяло подчинена на революционно клиентско преживяване и непрестанен стремеж към иновации. Това, което правим и ще правим в бъдеще е да добавяме допълнителна стойност към нашите продукти, за да продължаваме да бъдем първи избор сред потребителите.

 

* съдържание на Lenovo

Йовко Атанасов, Леново България: Бъдещето на технологиите е повече от обещаващо 2

Йовко Атанасов, Леново България: Бъдещето на технологиите е повече от обещаващо

Смарт и интегрираните технологии ще продължават да преобразяват живота ни

0 2791 снимка: Lenovo

В началото на 2023-та и в месеца на най-значимото изложение в света за технологии и иновации - #CES2023, се опитахме да разберем какво вещае бъдещето за развитието на технологиите, пряко свързано и с развитието на собствения ни живот.

Говорим си с Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония, според когото въпреки объркания свят, в който битуваме вече трета година, светлината в тунела идва именно с иновациите, които компании като Lenovo непрестанно разработват и предоставят на нас, крайните потребители.

Смарт и интегрираните технологии ще продължават да преобразяват живота ни, да променят някои от потребителските ни навици и дори начина, по който си общуваме. Това е ясно. Какво, обаче, ни очаква? Какво да очакваме от Lenovo в предстоящата година?

Със сигурност смарт технологиите ще стават все по-смарт, а интеграцията между технологиите, както и между отделните устройства, ще продължи да се развива и да надгражда досегашните си постижения.

Безспорно, тенденцията, която най-бързо и директно ще усетят потребителите или, така да се каже, ще е с по-масов характер, е промяната на формата на устройствата. И това е пряко свързано с хибридния модел на работа.

Размерът на екраните остава от съществено значение, предвид мултитаскинг употребата на устройствата, стрийминг съдържанието, заснемането и обработването на видео формати, както и видео игрите. В това отношение, Lenovo има брилянтен пример в лицето на следващото поколение ThinkPad X1 Fold, който се разгъва.

Наблюдаваме и една "обратна" тенденция при телефоните, които пък постепенно започват отново да се смаляват и да са по-компактни. Разбира се, те ще се "разгъват" под различни форми, за да използваме пълния им капацитет, но виждаме, че все повече смарт телефони отново се събират в джоба на дънките ни. Заедно с колегите ни от Motorola разработихме две устройства - сгъваем телефон и сгъваем компютър, които се трансформират интуитивно, спрямо потреблението на потребителя, увеличават размера на екрана при телефона и повишават производителността при PC-то. А за всички онези, за които на първо място е личното пространство и мобилността, разработихме очилата Glasses T1, които буквално ти позволяват да носиш екрана със себе си, където и да си. Защото нашият свят ще става все по-виртуален и това е тенденция не от вчера.

На трето място, след сменящите се форми и компактността на устройствата, идва производителността и възможността потребителят максимално да я оптимизира или променя, спрямо конкретното си потребление в момента. С натискането на един бутон производителността ще може да "скача" до желаните нива.

снимка: Lenovo

Безспорно, хибридният начин на работа последните години е сред основните двигатели за тези и много други технологични иновации. Ще продължи ли да бъде така и в бъдеще?

Със сигурност, да. Независимо дали този модел на работа ще се запази или на негово място ще дойде нещо съвсем различно от познатото досега, промяната в начина, по който компаниите използват технологиите, е налице и няма връщане назад. И добре че е така, защото тази тенденция не само развива технологиите сами по себе си, но развива и бизнесите в отделните сектори, което би трябвало да доведе до по-добра среда, в която всички ние да живеем. А това е един от основните ни мотиватори в Lenovo. Оптимизацията в ресурса на който и да е бизнес, му дава възможност да се развива по-стремглаво и с по-голям мащаб. Наше проучване сред 500 CTO-та в компаниите показва, че над 43% от тях вярват, че технологичната база е подобрена, а над 76% смятат, че смарт устройствата и внедряването им в ежедневната рутина на бизнеса е ключов елемент, довел до оптимизация на редица ресурси.

Бизнесът ще се насочи към по-плавен модел, при който цялото офис изживяване и свързаните с него решения и услуги могат да бъдат предоставени от трета страна. Lenovo предлага управлявано изживяване на служителите, при което компаниите могат да наемат решение за работно място, а не само хардуер или софтуер - включително IT инфраструктура, поддръжка и анализи на производителността, както и облачни услуги и инфраструктурни услуги за данни.

На устройствата ще се гледа все повече като на инструменти за бизнес развитие и услуги, а не просто хардуер.

А кой, наистина, е следващият game changer, след хибридния модел? Със сигурност в Lenovo сте наясно с отговора.

Да, няма да скрия, че сме подготвени и по този въпрос. Метавселената ще е все по-малко мета и все повече реалната, истинска вселена за все повече хора и бизнеси по света. И тук не говорим за анимационни аватари или за изживяването във видео игрите. Защото метавселената все повече ще се обуславя от бизнеса и работните ни навици и потребности, а не толкова от забавлението и игрите, както беше досега. Големите скокове, които технологично се случиха в края на 90-те години на миналия век с появата на интернет, предстоят съвсем скоро отново и е изумително за колко кратко време човекът успя да извърви този път - едва за 30 години!

За нас в Lenovo, едно от големите неща, които предстоят, е именно налагането на Enterprise Metaverse, която ще ползва всички инструменти на развлекателното си приложение досега, но с фокус върху подобряване и усъвършенстване на работната среда и работните процеси. ThinkReality VRX, например, е следващо поколение VR сет, който дава възможност за различни видове обучения, колаборации между колеги във виртуална среда и 3D дизайн.

В Lenovo вярваме, че метавселената е напълно съвместима с нашата и тепърва предстои да "избухне", защото където идеите и технологиите се споделят лесно и свободно, няма място за нищо друго, освен за прогрес.

В началото споменахте, че устройствата са най-осезаемото изражение на технологичната промяна и развитие и те най-бързо стигат до нас, потребителите. Какво друго ни очаква, макар и не с такъв масов характер в началото? Какви са тенденциите в технологичното развитие, когато говорим за обществото като цяло, за подобряването на средата?

Тук можем да говорим с часове, наистина. Но темата е много интересна и ще се опитам да маркирам ключовите тенденции. Смарт технологиите водят до смарт къщи, смарт улици, смарт магазини, смарт градове. И вярвам, че когато тези фрази звучат също толкова тривиално като "светофар", например, не само средата ще се е променила, а всички ние ще живеем качествено по-добър и съзнателен живот. Защото, в крайна сметка, това е целта на смарт технологиите. А не просто да е по-удобно и някой друг да мисли вместо нас.

Тук списъкът е, наистина, безкраен - от смарт улични камери за управление на трафика, през намаляване на задръстванията и замърсяването в градовете, до сериозно ограничаване на пътните произшествия. Периферните компютърни сървъри ще позволят всичко - от холограмно обучение до пазаруване в добавена реалност.

Холограмите имат ключово присъствие и в контекста на хибридния модел на работа. Независимо дали е за представяне на нов модел устройство, макет, проект или каквото и да е друго в рамките на някоя презентация, или пък желанието да "видите" колегата си почти от плът и кръв, независимо, че е на друг континент, холограмите тепърва ще заемат част от работния процес.

Концепцията на Lenovo, наречена Cyber Space, е технология, която съветвам да следите. Тя смесва физическото с цифровото в един "диджитал" свят, в който посредством технологията ще можем да взаимодействаме с реално несъществуващи обекти.

Накрая, как бихте обобщили прогнозите на Lenovo за 2023 г.?

Както винаги, когато става въпрос за технологии и умното им използване си поставяме амбициозни цели. В центъра на нашите планове ще продължават да бъдат потребителите. Стратегията ни е изцяло подчинена на революционно клиентско преживяване и непрестанен стремеж към иновации. Това, което правим и ще правим в бъдеще е да добавяме допълнителна стойност към нашите продукти, за да продължаваме да бъдем първи избор сред потребителите.

 

* съдържание на Lenovo