Онлайн търговията, известна още като електронна търговия, е процесът на покупко-продажба чрез електронни системи и интернет. В технологично модерният ни свят, електронната търговия е много важна опция за почти всеки бизнес. Голяма част от компаниите са силно заинтересовани от развитието на своите онлайн магазини и дори ги приоритизират спрямо физическите си обекти.

С нарастващото търсене на продукти в мрежата, все повече фирми разчитат не само на местните магазини, а и на електронните. В САЩ например, повече от 60% от хората, пазаруват от дома си, а интересът от този вид бизнес непрекъснато се увеличава. Базирайки се на фактите, можем да кажем, че електронната търговия се разраства изключително бързо. Това се дължи на пълен набор от предимства, от които може да се възползва всяка компания, било то по-малка или по-голяма.

Днес онлайн магазините са променили начинът, по който фирмите правят бизнес. Сега потребителите имат възможност да закупят почти всичко от интернет и то по всяко време на денонощието.

Според уеб агенция SEO Web Design, която се занимава с изработка на електронни магазини и уеб сайтове от над 12 години, тази тенденция се наблюдава с малко закъснение, и в България. Обявяването на извънредно положение заради Covid 19 дори засилва този процес. Собствениците на физически обекти, който не работят, но могат да продават онлайн изведнъж разполагат с доста повече свободно време да планират и се сещат, че не разполагат с онлайн магазин или уеб сайт. Или ако имат изградени такива имат желание да им направят SEO оптимизация, или реклама във Facebook/Google.

В тази статия ще разгледаме предимствата на електронната търговия и защо тя се е превърнала в неизменна част от търговията на дребно.

Снимки: SWD

Намаляване на разходите

Ако някога сте се опитвали да наемете помещение за вашия бизнес на дребно, то вие сте добре запознати с неприятностите и разходите, които могат да бъдат следствие от това. Вероятно си мислите, че физическият магазин има много предимства по отношение на обслужването на клиентите и личният контакт, но това не е точно така. Ако се доверите на специализирана фирма, където екип от професионалисти ще се погрижи за изработването на модерен и ефективен уебсайт, то вие може да спечелите повече клиенти. Докато местният магазин е посещаван само от хората живеещи наоколо, електронният ще бъде видим за всички потребители в интернет.

Едно от най-положителните неща на електронната търговия е достъпната цена. Дори малките фирми с нисък бюджет, могат да си позволят да имат и да поддържат уебсайт. Наемането на помещение, заплати на персонал, фактуриране са само една част от разходите, от които може да спестите.

Винаги на точното място

Целият смисъл на преминаването, от физическа комуникация към онлайн комуникацията, се крие в мобилността и гъвкавостта, която тя носи.

Физическият магазин принадлежи към определено място, където клиентите трябва да отидат, за да закупят нещо. Когато сте малък търговец на дребно, е напълно възможно, все още да нямате тази лоялна клиентска база, необходима за успешен бизнес.

От друга страна, електронната търговия ви позволява да разпространявате присъствието си точно там, където са всички хора - в интернет. Дори и да решите да използвате уебсайта си, в комбинация с действителен магазин, то пак ще забележите разликите в обхвата.

Колкото по-гъвкави сте онлайн, толкова повече канали може да заемете. Добре оформените страници и блогове, могат да покрият основните области, към които вашите клиенти проявяват интерес. По този начин, ще може да достигнете до тях навсякъде и по всяко време.

Пълен контрол

Концепцията за контрол може да има субективна интерпретация, в зависимост от вашите нужди и очаквания. Има някои неоспорими предимства, като това сами да зададете правилата в уеб пространството. Уебсайтът за електронна търговия позволява организирането на страницата според вашите собствени предпочитания.

Въпреки че дизайнът на страницата може да не е основният ви приоритет, то имайте предвид, че подходящото оформление и организация на сайта, ще задържи вниманието на потребителите. Вие сами може да изберете как да "украсите" пространството, като се съобразите с нуждите и очакванията на клиентите. Предимството да бъдете там, където са купувачите, се състои главно в услугата, която им предоставяте и качеството на вашата комуникация. Уебсайтът създава перфектна връзка между вас и потребителите. Независимо дали става въпрос за адрес, телефон или електронна поща, важно е да се уверите, че клиентите ви могат да се свързват с вас по всяко време.

Изграждане на репутация

Всяка една фирма се стреми да има най-добрият продукт на пазара, който хората да разпознават и да му се доверяват. Това понякога е наистина трудна задача, която изисква много труд и усилия. След като създадете уебсайт обаче, вашето име има възможността да печели много повече доверие.

Едно от предимствата на електронната търговия е и допълнителната информация, която можете да представите на клиентите. Тя може да се предлага под различна форма: блогове, уроци или друго съдържание, което обслужва нуждите на потребителите.

Удобство и лекота

За много хора по света, електронната търговия се превръща в един от най-предпочитаните начини за пазаруване, тъй като те могат да се наслаждават на любимите си продукти, без да се налага да обикалят с часове по магазините. Клиентите могат да купуват стоки или услуги от дома си, в удобно за тях време.

Няма съмнение, че уебсайтовете за електронна търговия предоставят множество ползи, както за купувача, така и за продавача. Търсенето на онлайн покупки се увеличава, с течение на времето, а решенията за електронна търговия се предлагат от различни компании за разработка на уебсайтове. Уверете се, че сте избрали добра фирма, която да ви гарантира разпознаваемост в мрежата и ефективни резултати.