Коментари - Пуснаха тунелите на Илон Мъск в Лас Вегас | IT.dir.bg
назад

Пуснаха тунелите на Илон Мъск в Лас Вегас

За придвижване в тях се използват Tesla Model 3, Model X и Model Y

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Пуснаха тунелите на Илон Мъск в Лас Вегас | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това менте Мъск кога ли ще изчезне Типичен маркетинг трик за балъци

До всички коментирали - пропускате най-важното - предназначението именно на този тип тунели. Става дума за тунели, които свързват, най-общо казано, имоти на един и същи собственик, в рамките на едно населено място. В случая - сградите на Las Vegas Convention Center (за сравнение - представете си четири НДК-та, заедно с околните градинки, подредени едно след друго). Да се придвижиш от една конферентна зала до друга, за минимално време, си е проблем. Трафикът във Вегас и така си е претоварен. Строежът на нови улици е скъп и практически невъзможен. Мъск предлага евтина алтернатива, строейки тунели на само 9 метра под земята (изискване на властите с цел избягване на шум и вибрации). Самите тунели се правят от стандартни бетонни сегменти, които се наставят изключително лесно. Т.е., това е продукт основно за Щатите и основно - за частни предприемачи, доколкото градовете (извън сити-то) , поради нискоетажното застрояване са с огромна площ. Например, от раз се сещам за Сан Диего и конгресният център там. От/до летището по-магистралата са 4.5 километра. По права линия - 900 метра - точно за Loop тунел. Това си е нишов проект, но с "доста широка ниша" :)

Тунелите на сингапурското метро да не са с ватмани бе, шматки?! Аре стига с тоя дебил Мъск!

според теб всички тунели ли са построени за метрото?

Написъл съм: Тунелите на сингапурското метро. Нещо неясно ли има?

Нямам търпение да видя видеото на thunderfoot. Ще си избърше задницата с тоя въздухар Мъск. 75км/ч ахахахахаха

само ти си знаеш за какво си плямпаш и на какво се радваш.

мисля е по-могично да сравниш този тунел с нормално метро. дори дребно метро като софийското е проектирано за 50 хил пътника на час, което поставя въпроса какъв е смисъла от този тунел. когато се решава транспортния проблем на един съвременен град, въпроса е не просто хората от точка А да стигнат до точка Б. Не по-малко важен е въпроса как именно го правят. Ако това е с обикновено метро, на практика ти преместваш човек от точка А до точка Б без страничен ефект за надземната транспортна система. Реално ти намаляваш броя пътници които товарят надземната транспортна система. В случая с този тунел ти преместваш от точка А до точка Б не само хора но и колите им. за 5000 човека ... би трябвало да пишат какъв е капацитета в брой коли не в хора, но да кажем това са някъде между 2000-3000 коли на час. трябва ти инфраструктура която да вкара 2-3 хил коли на час в тези тунели, после да ги изведе от там. отделно тези хора все още са обременени с колите си трябват паркинги ... разтоварваш надземната мрежа по дестинация А-Б за сметка на претоварване на изходните точки на А и Б ... на практика тази концепция не решава почти никой от основните транспортни проблеми на един град. добре кола ще стигне няколко мин по-бързо. всъщност основния проблем за града е, че тази кола въобще съществува! тунелите на Мъск за разлика от нормалното метро, насърчават да тръгнеш с кола (ще стигнеш някой минута по-бързо от преди) с което създават повече проблеми от колкото решават. в този смисъл тези тунелчена на Мъск просто концептуално са сбъркани и не могат да се превърнат в нещо повече от демонтрация на технология. пп. на абсолютно същата логика се строят пътища на няколко нива от средата на миналия век. имаш примерно 3 ленти на земята, строиш естакада с още три над тях, Мъск с този тунел добавя лента под тях. да една естакада не може да се гмурне под сградите, но и струва десетки пъти по-малко. обаче нито естакадите нито тунелите не решават транспортния проблем. само го замазват временно.

Ти ще да си много умен. И като гледам добре реализиран човек, а не форумен мишок дървен философ който да го е яд на успеха на другите. Така ше да е. Ба си злобата на нереализираните хора

Не се оплаквам, смятам себе си за добре реализиран, като за мащабите на Р.България. Също Смятам, че като архитект освен задължителното в образованието ми съм изчел предостатъчно книжки на тема градоустройство и транспорт, за да мога да пиша горното. Ако имаш нещо освен лични нападки казвай, те форумите надявам са за това ... или греша. По повод Мъск мога да кажа единствено - грешки правят всички. Дори богатите, умните, амбициозните, мечтателите, изобретателите и тези с добри намерения. Дори да можеш да си припишеш всички тези определения това не значи, че всяка изречена от теб дума е панацея за всички беди на Земята.

Като за мащабите за България... Верно бе. Забравих. В България телевизор и кола струва 10х по-малко от в Германия. За това и заплатата ти така... Аре бегай реализирания в България добре...

Ти хубаво си изчел. Кажи какво си направил за да съдиш хора, инвеститори и други архитекти.

аха... виждам. можеш да си играеш с ИП сменячки и да набиваш + и -. Браво.

не знам какво да ви отговоря ... темата на статията ми беше интересна, затова и писах коментар. явно за вас темата с тунелите е абсолютно безинтересна. нищо не казвате за тунелите. за мен пък темата да се доказвам на някой неизвестен войн за правда колко съм бил реализиран и каква е цената на телевизорите и колите в Германия също е абсолютно безинтересна. мисля в случая най-уместен отговор от моя страна за вас е всъщност изказването на Дамммм "Ти ще да си много умен. И като гледам добре реализиран човек, а не форумен мишок дървен философ който да го е яд на успеха на другите. Така ше да е. Ба си злобата на нереализираните хора." но и разговора, който следва от това също ми е безинтересен. е приятен ви ден.

Значи можем да критизираме някой който е НАПРАВИЛ НЕЩО, но опре ли до това кои сме ние че да критизираме - темата става безинтересна.

Не вкарват коли. Това е нещо като Спарк. Влизаш и взимаш кола, с която отиваш до където ти трябва. Целта е колите да са автономни и сами да те карат до мястото. Целта е да се избегнат светофарите и задръстванията. Точно като метро е, но не чакаш влака, а директно се товариш на кола. А за Софийското метро бъркаш. 50 000 трябват поне 200 влака или по 3,5 влака на минута, което няма как да стане.

Ся си представете една голямаТЕСЛА - да се запали батерията на само една такава таратайка в тунил, в който нямаш аварийни изходи...

Ех... Детските мечти на путлераста...

Теслите не се палят ей така. Обикновено след инцидент при който се нарушава целостта на батерията. Има съседно платно и връзки между двете платна. Та пак се изказваш малоумно.

Ахахахаха, обикновен тунел по който се движат обикновени коли? Не трябваше ли да има вакуум и супер бързи и ефективни капсули?

Бъркаш тези тунели с Hyperloop, което е съвсем друго

Те за това сте гола вода. Хабер си нямате за какво говорите. Важното е копейки да дрънкат.

Пътникопотокът от 5000 души на час, се равнява на 100 автобуса на час!

напред !

Алуминева , какво друго ! С чук и грейка ще се оправи наново .

Това не е Loop тунела, с вакуум и придвиждане в пневматични капсули (както беше обещал). Това е обикновен тунел със скорост под 100.

Марс , смяна на средното колело на Ровъра

Предпочитам френското .

Измамник номер 1 с поредната схема за изцоцване на огромни пари за едно голямо нищо.

се управлява потокът ?

скриптове с корен в биткойн .

ама там е инвестирал , там ще се възползва

А козяшките орки 2 години драскат опорки, как "вече сапуснати иработят"... ха-ха-ха.... Ало малоумници, измецайте нещо бе!? То сега започвали тестовете...

Защо не са направили влакче, а се мъчат с автомобили, пък било то и електрически?!?

Това е само началото. В крайна сметка se очаква тези автомобили, задвижвани от човека, да бъдат заменени с автономни коли или друго превозно средство с по-голям капацитет и един ден от Hyperloop

Тези нямат нищо общо с Хиперлуп. В случая има тунели с друга цел и замисъл. Естествено е и демострация на тунелостроене.

Хиперлуп е идея на Мъск и е доста по-широко понятие. Една от идеите е магнитен влак във вакуум, а също така и Тесли с реактивни двигатели, нещо което в най-скоро време може да бъде осъществено в тунелите под Лас Вегас.

При нас още на 30-ти април възстановиха движението в тунел "Топли дол". Тунел "Топли дол" се намира на магистрала Хемус и свързва двете части на магистралата през една скала. Движението през него се извършва със всякакви пътно превозни средства стига по техннически данни да могат да се движат минимум с 60 км/ч (иначе не им дават да се движат по магистралата), даже и Тесла модел 3 може да мине от там... От съображения за сигурност е желателно в колата да има водач все пак. Максимално разрешената скорост е 80 км/ч, но през съоръжението регулярно шофират и със значително по-висока скорост. Капацитета на час на съроръжението не е известен, кат оцяло зависи от пътния трафик и при задръствания, може да си откараш там и часове...

28 май 2021г Започва нов голям ремонт на магистрала "Хемус" Поредният мащабен ремонт на магистрала "Хемус" ще затрудни движението през лятото. От четвъртък, 27 май, се затваря за движение тръбата на тунел "Ечемишка" в посока София. Движението ще е двупосочно в другата тръба. От АПИ призовават шофьорите за повишено внимание в този участък.