Коментари - Създаден е квантов топлинен двигател с близък до пределния КПД | IT.dir.bg
назад

Създаден е квантов топлинен двигател с близък до пределния КПД

Теорията зад технологията е на около 60 година

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Създаден е квантов топлинен двигател с близък до пределния КПД | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И какво адвижиха с тоя "двигател"? Май си играем на спечели финанси без да имаме реален резултат.

Топлинен, момко, топлинен. Достатъчно беше да прочетеш заглавието преди да пишеш.

Десподов само превежда и трупа "новини", което е в основата на Калдата в последно време. Оригиналът е от края на декемри 2019. https://phys.org/news/2019-12-experimental-quantum.html

Според втория принцип на Термодинамиката,Ентропията ще ни довърши,преди да видим крайния резултат.....много жалко,за което....

Недей тъжи.-"Втори принцип на термодинамиката!" Номерация при постоянна изменчивост няма -сега е едно ,в следващото е друго,но пак едно,просто с промяната на движение,съпротивление,с промяната на влиянията веществата се променят от едно в друго,запазвайки информативната си енергия и ускорявайки движението си преминавайки в квантово състояния,а оттам и понятието "абсолютна"има условно значение ,реално то не съществува-абсолютно е равно на несъществуващо физически,защото всяка материя,която преминава състояние абсолютно,непрекъснато не е същата ,тя променя всичките си характеристики и придобива характеристики на ново вещество-на нов вид материя.

само дето термодинамиката разглежда макро-процеси (статистически усреднени. ансамблови величини) и в това отношение се явява точно обратното на квантовата физика, която разглежда дискретните квантови състояния... Това е като да кажеш "източно-западна музика"...

Има и квантова термодинамика и в нея се разглеждат квантовите еквиваленти на основните термодинамични цикли като напр. цикъл на Карно и цикъл на Ото

"Абсолютна нула"???!!!,"КПД на топлинен квантов двигател"???!!!...За да няма "трицони" или "четирицони" ви цитирам отговор на човек ,който е в кухнята на проблема.Хипотезата или теорията е моя.Двамата сме българи -аз съм си в България,а той учен -изследовател във водеща лаборатория ,някъде по света.Цитирам:"Трябва да говорим за теорията понеже май имам идея,как да се изпише математически.Има много работа,обаче за да се потвърди." Хипотезата или теорията се отнасят за фундаментални промени в представите ни за квантовата биофизика и химия,основани на противоречията ,които съществуват,в стремеж да се подредят нещата .Очаква ни многогодишна работа с най-съвременния инструментариум,който е налице в сегашната наука и труда на много ентусиасти-учени от не едно-две поколения. До края на м. юни ще има публикации подадени във водещи световни научни топсписания за преглед и рецензии.Съдържанието им ще зависи от рецензентите и евентуалния елемент на конфиденциалност.Йес!Да...Да!

"Дaниeл Дecпoдoв Eжeднeвeн aвтop нa нoвини. Увличaм ce oт cъвpeмeнни тexнoлoгии, opъжиe, инфopмaциoннa бeзoпacнocт, cпopт, нayĸa и ĸoнцeпциятa Іntеrnеt оf Тhіngѕ." Стоянчо, ти ли си булката или Даниелчо?

От калдатника ли е копирано с толкова много правописни грешки ? Или тук са направени всичките тези правописни грешки ?

1- Тс/Th тоест зависи от температурата в келвинови градуси на горещата и студената част. Ако теоретично студената част достигне абсолютната нула то и кпд то ще стане единица. Да сметнем КПД на бутален двигател - температура на горене 2000 целзиеви градуса, температура на отработените газове 600 целзиеви градуса 1-(600+273)/(2000+273) = 61%

Към чистата теория трябва да се добавят още 1 - 2 "дреболии". Като например факта, че системата не може да бъде идеално изолирана и част от енергията (доста голяма част) се разсейва във вид на топлина в околното пространство. Затова около цилиндрите на автомобилните двигатели циркулира охладителна течност, щото иначе заради топлинните загуби те ще прегреят без охлаждане. Друг вид загуби са загубите от триене на движещите се една спрямо друга механични части. За да бъдат преодолени силите на триене, се изразходва полезна работа. И накрая, една част от полезната работа се изразходва за задвижване на помощните агрегати и възли (като алтернатива например). Като се тури накрая чертата се оказва, че общото КПД при ДВГ е около 30-тина процента. Малко повече е при дизеловите ДВГ.....

Да се чете "алтернатора". Тази автоматична корекция ще ме довърши някой път.

Ко?...НЕ! Някой знае ли за какво иде реч?

За нещо квантово и спинозно. Дето хем е като двигател с вътрешно горене, хем е топлинен двигател, хем ще се използва за развитието на компютрите и информационните технологии. Нещо големо е, за мноо пари!

реактивен двигател с радиовълна като пропелент

За жалост го разбирам, а не искам.