Коментари - Четири тенденции в разработката на софтуер | IT.dir.bg
назад

Четири тенденции в разработката на софтуер

Четири технологични тенденции ще влияят върху работата на софтуерните разработчици през 2017 г., според прогноза на компанията Progress.

Обратно в новината

Коментари - Четири тенденции в разработката на софтуер | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

C# и Java са цвете щото...и са най-сигурните решения... :)

На някакъв сървър е цвъкната Java за приложение и той като средно натоварване не пада под 10%, при положение, че няма никакви обръщения към него. Всичко различно от 0% на ненатоварен линукси сървър е странно. Макар това с процентите да не е много ясно нещо на линукски сървър, там са някакви стойности на колко време процесорите са били заети, свободни и чакащи процеси. Макар на много места да важи принципа, че колкото по-бедна е дадена програма, толкова по-малко товари.

Работата на сървърът е да работи а не да седи на 0%. Хардуерът е за да се ползва, не за да събира прах... ЕЕ сървърите е нормално да консумират ресурси защото те държат "жива" архитектурата на приложението (модулите са заредени в паметта за постигане на оптимални резултати). Същата система за кеширане се ползва навсякъде където се търси производителност. А ако някой го влече node.js да си дращи на javascript, като му е толкова акъла...

М/у другото - ЕЕ приложение не значи сайт който да "работи" само при входящи заявки. В едно EE приложение може да има безброй модули които да работят във фонов режим дори когато към приложението няма закачен потребител.

Интерпретаторният JavaScript е в основата на хаоса, работещите бавно приложения, malware и е минал много далеч от основата на iOS и Android - по-точно е влязъл в тях през задния вход - заради мързеливи "програмисти", които не искат да учат технологии в университет, а да почнат да изкарват пари веднага, като си мислят (грешно подведени от Doodle), че всичко може да се направи на JS. Това върши работа за примитивни сайтове и App-ове, но не и за корпоративни разработки.

Езиците са за определени цели. JavaScript е съвсем смислен за целта - динамичната част на страници. В последствие измислят неща като Node.js (нещо като сървър на JavaScript), които отдалеч приличат на извращение. В последствие става модерно да се ползва браузерен тип приложения, които си ползват HTML, CSS, JavaScript. Такова е дори Скайпа. Ако се обнови на стара ОС, ще се оплаче примерно, че IE-то ти е старо и иска да го обновиш и откаже да се отвори. За мобилно приложения е по-просто (тъй наречените хибридни приложения), но се получава, че приложенията са реално браузери. Получава се множество от браузери, което е тъпо. Искаха после да ги уеднаквяват. Предимството е, че има еднаквост в частта представляваща страницата. Не да пишеш едно за Android, друго за iOS, трето за страница и така нататък. Лесно се прави дизайн. Колкото и неподходящ да е даден програмен език, то той често може да прави нещата от другите езици, колкото и да е нетипично за него. Например на JavaScript съм попадал как се претърсват директории. Или с него се компилират програми за сенки за 3D на OpenGL/WebGL. Езиците често не са самостоятелни, а се мешат. Един език може да извиква друг да му свърши работа. С web програмни езици може да правиш някакви нормални приложения, както обратното с езици за приложения да правиш страници. Може би гледат да уеднаквят нещата, но не бих казал, че се получава. Всяко е за сферата си.

Нека да позная, не работиш като програмист, нали?

тоя Скайп преди да го предложиш, не го ли компилирш?

Не разбрах, тоя роман за какво го изписа - човека каза, че javascript е лайно и той наистина е лайно. Най голямата причина за това е, че javascript е силно нетипизиран език. Това, че javascript е лайно е причината микромеките да изобретят typescript който се "компилира" до javascript но поне позволява да се ползва типизиране (което прави лайното по малко мирилизво). Погледни как започна постът си - езиците са за определини цели. Javascript е създаден да работи в браузер при клиент (и е масов, защото няма алтернатива там). Това е. Лайното там се търпи, но като почнеш да го мажеш по сървър вече става страшно.