”Жив” бетон слага край на дупките по пътищата?
Напуканите стени на сградите и дупките по пътищата могат да останат в миналото, след като холандски микробиолог разработи "жив" бетон.
Обратно в новинатаКоментари - ”Жив” бетон слага край на дупките по пътищата? | IT.dir.bg
Коментари
Тук става въпрос за бетон, а не за дупки в асфалта. Така, че по убав от албанският нема, и е доказано на практика..... След толкова години въобще без поддръжка /над 30-40 г./ пътя все още става за пътуване и по това би трябвало да познаете, че асфалта е албански даже, и по цвят малко се различава от другия асфалт. Най добрият "асфалт" е полимерният, но при него няма грешка с десетки години стига основата да е направена, както трябва. Скъп е, но би трябвало да се използва на определени участъци на пътното платно, който са изложени на тежки атмосферни и пътни условия. Не сме богати, за да използваме евтини материали при определени условия. Почти винаги по скъпото в крайна сметка излиза по евтино....
На вниманието на финансовият министър-този метод би могъл да эапълни дупките в бюджета.
За този "жив" бетон слушах още през 80-те години. Моя позната следваща Геоморфология ми разказваше за този метод на шприцване на такъв бетон в свлачищни райони в скалите и така пукнатините се запълвали и не позволявал /бетона/ да се получат срутвания.
За България да се чете: дупки се хранят с бактерии, коли, пешеходци и каквото там им падне...
Това ще стане в България точно 30 години след като официално бъде въведено в Западна Европа.
Наще строителни фирми и на това ще намерят цаката;-)бактериите не ще запълват а ще отварят .......;-)
Оптимистите веднага започнаха да мечтаят за "Самостроящите се сгради"
А догодина ще четем следното заглавие: Бактерии от бетонния проект се размножават неконтролирано, хранейки се с човешка плът. Как се "радвам" на такива "велики" открития.
Що ти не се храниш с храната на бактериите да видим дали ще стане :)
Статията пак е с неточно заглавие: "Жив" бетон слага край на дупките по пътищата. А по-надолу става ясно, че технологията е приложима само за пукнатини и то не много широки. Като си знаем кратерите по нашите улици / и на снимката има показан един такъв /, как точно ще се запълнят тия кратери? Освен това става въпрос за бетонна смес - ако ще запълват дупки в асфалтово покритие с бетон ... хммм - не виждам приложение за асфалтови пътища, а само за бетонни настилки и стени.
Поредния журналист Олигофрен, хората какво открили, а той за дупките се сетил за да намести заглавието.
Бая охранени бактерии ще трябват за българските дупки. Ще се поозорят с нашата пътна обстановка :)
Отделения варовик се предполага че ще се самозалепи към асфалта или ще им подадем и малко лепило на бактериите да си довършат работата?
Ученият се издирва, тъй като е изчезнал. придполага се че вратите и прозорците са му бетонирани от бактериите.
Варовика е мек и не може да замени бетона. Това става само за козметични поправки на малки цепнатини.
Нищо ново! Такива бактерии отдавна живеят в главите на нашите управници и яко са запълнили гънките в мозъците им. Пък може и в нашите глави, че ги траем.
Ако у нас се мине на такава технология, целия свят ще трябва да работи за БГ за да насмогне на нашите дупки.
Нашите хора дето ремонтират пътищата в България ще останат вече без работа ........ Няма да има вече всяка година обществени поръчки и далавери ..... НАДЯВАМ СЕ
до човека пре-вел или пре-писал статията - нещо за разликата между варовик и цимент, ако може да ни кажете и после за бетон и вар , моля ... Как се спират тези бактерии, прахосмукачка лови ли ги, че един път като ги събудиш и ... изяли две стаи ..