Изявленията на Тим Кук за участието на Apple в разработването на генеративни системи за изкуствен интелект през годините крият неприличната истина за трескавите опити на компанията да се впише в нова пазарна тенденция според колумниста на Bloomberg Марк Гурман. От края на миналата година Apple се опитва да навакса изоставането си в тази област. Според източника Apple буквално е "пропуснала" момента на началото на бума на системите с изкуствен интелект и сега полага всички усилия да намери приложение на съответните технологии в различни области на своята дейност.

Според Bloomberg старши вицепрезидентът на Apple по машинно обучение и стратегия за изкуствен интелект Джон Джанадреа в тандем със старши вицепрезидента по софтуерно инженерство Крейг Федериги наблюдава инициативата на компанията за изкуствен интелект. Еди Кю, старши вицепрезидент на отдела за услуги, също участва. Подчинените на Джанандреа например създават усъвършенствана версия на Siri, гласовия асистент на компанията, която включва по-дълбока интеграция с изкуствения интелект и се очаква да бъде пусната през следващата година. Същевременно се извършва интегриране на технологиите на изкуствения интелект в кода на операционната система iOS, за която се разработва патентованият от Apple Big Language Model.

Взаимодействието между Siri и софтуера за съобщения Messages трябва да стане по-усъвършенствано, като системата ще придобие способността да се справя с по-сложни въпроси и по-ефективно да допълва изречения за потребителя. Освен това може да бъде предложен собствен асистент с изкуствен интелект, който да помага на разработчиците на софтуер за платформата iOS, както се случи с Microsoft Copilot. Според източника, Еди Кю възнамерява да снабди възможно най-много маркови приложения с елементи на ИИ. Apple Music, например, ще получи възможност за автоматично генериране на плейлисти, изкуственият интелект ще помага на потребителя и при съставянето на слайдове за презентации.

Вътрешните бизнес процеси на Apple в сферата на взаимодействието с потребителите при техническа поддръжка също ще бъдат оптимизирани с помощта на системи с изкуствен интелект. Компанията е готова да изразходва поне 1 млрд. щ. долара годишно за разработването на такъв софтуер. В момента в Apple се водят активни дебати относно избора на схемата на работа на корпоративните системи с изкуствен интелект: каква част от изчислителното натоварване да бъде поверена на периферните устройства и каква част да бъде оставена в облака.