Аналитичният гигант IDC анализира глобалният пазар на умни часовници. Компанията проследява, че през първите 3 тримесечия са доставени 112.2 милиона смарт часовници, което представлява лек спад спрямо 2023 г. В Китай пазарът на смарт часовници обаче бележи ръст с 23.3% или общо 32.9 милиона продадени устройства. По-интересният въпрос е кои са най-продаваните смарт часовници в света.

Ето как изглежда Топ 5:

Снимка: IDC

1. Huawei

Huawei заема първо място по брой доставки на смарт часовници и гривни в света. Компанията отбеляза значителен ръст благодарение на пускането на новите модели GT5, GT5 Pro и WATCH D2 с иновативната система TruSense, която подобрява здравните мониторингови функции.

Huawei продължава стабилния си растеж в Азиатско-Тихоокеанския регион, Латинска Америка, Близкия изток и Африка, благодарение на локализационни стратегии и глобален имидж.

2. Apple

Apple временно се завръща на първо място на пазара през третото тримесечие с пускането на новата серия Series 10. Въпреки това, компанията е изправена пред силна конкуренция в различните ценови сегменти. Освен това Apple Watch изостава и по някои параметри, като живот на батерията.

3. Xiaomi

Новата гривна Xiaomi Band 9, пусната през третото тримесечие, получи добър отзвук на пазара с подобрения като по-ярък дисплей, по-голяма батерия и усъвършенствани спортни функции.

Серията Xiaomi Watch S също е обновена, като се насочва към средния и високия ценови сегмент.

Успехите на Xiaomi в мобилния и автомобилния бизнес също допринасят за по-добрата позиция на марката в сегмента на носимите устройства.

4. Samsung

Samsung отбеляза ръст през третото тримесечие благодарение на пускането на своите 7-мо поколение продукти и новия Ultra, който запълни липсата на висок клас смарт часовници.

Моделът FE разшири присъствието си като достъпен вариант, а гривната Fit3, пусната по-рано тази година, допълва продуктовата линия на компанията, обхващайки всички сегменти на пазара.

5. BBK

BBK е лидер в сегмента на детските часовници в Китай и разширява присъствието си в нововъзникващите пазари чрез своята международна марка IMOO. Компанията укрепва своите канали за разпространение и активно се разширява в множество страни.