Електрическите скутери със задължителен технически преглед от 2023 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Електрическите скутери със задължителен технически преглед от 2023
Снимка: Motoretta

Електрическите скутери със задължителен технически преглед от 2023

0 4180

От 1 януари 2023 година всички електрически скутери в България подлежат на задължителен технически преглед, съгласно чл. 147, ал. 3 т. 5а. от ЗДвП. Тази мярка има за цел да намали броя на инцидентите, свързани с използването на електрически скутери, като се гарантира, че тези превозни средства са в добро техническо състояние и отговарят на всички изисквания за безопасност.

Задължителният технически преглед важи за вече регистрирани електрически скутери и не се отнася за фабрично нови електрически превозни средства, на които им предстои първа регистрация. Собствениците на електрически скутери е необходимо да преминават технически преглед веднъж на всеки две години.

Сходно на техническите прегледи при автомобилите, оторизираните пунктове за технически прегледи, ще следят дали електрическите скутери са с изправни светлини, спирачни системи, некомпрометирана ходова част и дали отговарят на изискванията нa наредбата за безопасност на движението. Не всеки пункт ще има лиценз да следи за изправността на електрически превозни средства, така че е необходимо всеки, който попада под този регламент да направи справка за оторизираните пунктове в съответния град.

Съгласно ЗДвП по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер, поставени на определените за това места. Това важи и за всяко електрическо превозно средство с мощност на електродвигателя над 1000 W и максимална конструктивна скорост над 25 км/ч.

За да преминат задължителната регистрация, а по-късно и технически преглед, електрическите скутери е необходимо да притежават съответните сертификати за съответствие. Това автоматично означава, че голяма част от скутерите, които се внасят и разпространяват без необходимата документация, няма да могат да преминат тези задължителни нови разпоредби.

Според българското законодателство за управление на нерегистрирано МПС, изискващо регистрация, се носи отговорност по чл.345 ал.2 от Наказателния кодекс, съгласно който водач на нерегистрирано превозно средство подлежи на лишаване от свобода до една година или глоба от петстотин до хиляда лева. Нерегистрираното превозно средство също се изземва от органите на КАТ за експертиза.

Ако ви предстои покупка на електрически скутер, поинтересувайте се дали вашия търговец може да ви осигури техническа документация, съпътстваща вашия скутер, с която успешно може да преминете регистрация и преглед. В случай, че не може да ви даде такива документи, вероятно си имате работа с нелоялен търговец, предлагащ некачествена стока.


Статията е изготвена в партньорство с Motoretta.

Електрическите скутери със задължителен технически преглед от 2023

Електрическите скутери със задължителен технически преглед от 2023

0 4180 Снимка: Motoretta

От 1 януари 2023 година всички електрически скутери в България подлежат на задължителен технически преглед, съгласно чл. 147, ал. 3 т. 5а. от ЗДвП. Тази мярка има за цел да намали броя на инцидентите, свързани с използването на електрически скутери, като се гарантира, че тези превозни средства са в добро техническо състояние и отговарят на всички изисквания за безопасност.

Задължителният технически преглед важи за вече регистрирани електрически скутери и не се отнася за фабрично нови електрически превозни средства, на които им предстои първа регистрация. Собствениците на електрически скутери е необходимо да преминават технически преглед веднъж на всеки две години.

Сходно на техническите прегледи при автомобилите, оторизираните пунктове за технически прегледи, ще следят дали електрическите скутери са с изправни светлини, спирачни системи, некомпрометирана ходова част и дали отговарят на изискванията нa наредбата за безопасност на движението. Не всеки пункт ще има лиценз да следи за изправността на електрически превозни средства, така че е необходимо всеки, който попада под този регламент да направи справка за оторизираните пунктове в съответния град.

Съгласно ЗДвП по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер, поставени на определените за това места. Това важи и за всяко електрическо превозно средство с мощност на електродвигателя над 1000 W и максимална конструктивна скорост над 25 км/ч.

За да преминат задължителната регистрация, а по-късно и технически преглед, електрическите скутери е необходимо да притежават съответните сертификати за съответствие. Това автоматично означава, че голяма част от скутерите, които се внасят и разпространяват без необходимата документация, няма да могат да преминат тези задължителни нови разпоредби.

Според българското законодателство за управление на нерегистрирано МПС, изискващо регистрация, се носи отговорност по чл.345 ал.2 от Наказателния кодекс, съгласно който водач на нерегистрирано превозно средство подлежи на лишаване от свобода до една година или глоба от петстотин до хиляда лева. Нерегистрираното превозно средство също се изземва от органите на КАТ за експертиза.

Ако ви предстои покупка на електрически скутер, поинтересувайте се дали вашия търговец може да ви осигури техническа документация, съпътстваща вашия скутер, с която успешно може да преминете регистрация и преглед. В случай, че не може да ви даде такива документи, вероятно си имате работа с нелоялен търговец, предлагащ некачествена стока.


Статията е изготвена в партньорство с Motoretta.