Глобалният пазар на смарт часовници нарасна с 9% през третото тримесечие | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Глобалният пазар на смарт часовници нарасна с 9% през третото тримесечие
Снимка: Huawei

Глобалният пазар на смарт часовници нарасна с 9% през третото тримесечие

Лидерите са Huawei и Fire-Boltt

| Редактор: Кристиан Антонов 1 570

Световният пазар на смарт часовници отбеляза впечатляващ ръст от 9% на годишна база през третото тримесечие на 2023 г., съобщава изследователската компания Counterpoint Research в новото си проучване Global Smartwatch Model Tracker. Подновеният ръст на доставките на смарт часовници последва забавяне в началото на годината. Доставките започнаха да се увеличават от второто тримесечие и тази тенденция се запази и през третото тримесечие на тази година.

Основният стимул за растежа идва от силните резултати на китайския пазар, където HUAWEI е лидер, както и от растежа на Fire-Boltt на индийския пазар.

Анализаторът на Counterpoint Research Уоджин Сон подчерта, че е важно да се анализират факторите, допринесли за растежа на световния пазар на умни часовници през периода: "На фона на забавянето на световната икономика повечето пазари на потребителски устройства, като например смартфони, все още са в застой в сравнение с преди една година. За разлика от тях пазарът на смарт часовници отбелязва две последователни тримесечия на годишен ръст както в премиум, така и в бюджетния сегмент. Забележително е, че през третото тримесечие на 2023 г. умните часовници с операционна система от високо ниво (HLOS), които обикновено се характеризират с по-високи спецификации и цена, нараснаха главно за сметка на HUAWEI. Компанията отчете най-високия си тримесечен резултат досега. По-голямата част от този ръст дойде от китайския вътрешен пазар в съчетание с пускането на новите 5G смартфони на HUAWEI."

Междувременно Apple също обяви най-добрите си резултати за третото тримесечие в историята, като увеличи доставките на умните си часовници със 7% на годишна база. Това е особено важно, като се има предвид, че последният модел Apple Watch излезе малко по-късно от предходната година. Съществен принос за ръста на лидера в бранша имаха стабилните доставки на второто поколение на модела Apple Watch SE.

HUAWEI отбеляза впечатляващ 56% ръст на общите доставки за тримесечието, като техните HLOS отбелязват 122% ръст. Особено популярни са умните часовници на HUAWEI от сериите Watch 4 и 4 Pro, пуснати на пазара през второто тримесечие на 2023 г., както и моделът Watch GT 4, пуснат на пазара през третото тримесечие. Увеличението на доставките на смарт часовници HUAWEI се дължи на два основни фактора: успешното завръщане на марката на пазара на смартфони и използването на кръстосани продажби, които включват продажба на смарт часовници в комбинация със смартфони чрез различни канали за дистрибуция.

Доставките на смарт часовници на Samsung са намалели с 19 % на годишна база. Новите модели, пуснати на пазара през август, обаче отбелязват спад от само 3 % в сравнение с техните предшественици. Спадът в доставките на Samsung изглежда се дължи на по-рязък спад в търсенето на по-стари модели. В същото време моделът Galaxy Watch 6 Classic започна да заема по-голям дял от общите продажби в сравнение с миналогодишния модел - Galaxy Watch 5 Pro. Това доведе до увеличаване на средната продажна цена на продуктите на марката.

Fire-Boltt възвърна лидерската си позиция на индийския пазар на смарт часовници, като постигна рекордни тримесечни доставки. Въпреки този успех обаче се наблюдава цялостно забавяне на растежа и при трите основни индийски марки умни часовници: Fire-Boltt, Noise и boAt. Това забавяне не трябва да се разглежда като признак за влошаване на пазарните условия, а по-скоро като преход към по-стабилна и устойчива фаза на пазарно развитие.

Глобалният пазар на смарт часовници нарасна с 9% през третото тримесечие

Глобалният пазар на смарт часовници нарасна с 9% през третото тримесечие

Лидерите са Huawei и Fire-Boltt

| Редактор : Кристиан Антонов 1 570 Снимка: Huawei

Световният пазар на смарт часовници отбеляза впечатляващ ръст от 9% на годишна база през третото тримесечие на 2023 г., съобщава изследователската компания Counterpoint Research в новото си проучване Global Smartwatch Model Tracker. Подновеният ръст на доставките на смарт часовници последва забавяне в началото на годината. Доставките започнаха да се увеличават от второто тримесечие и тази тенденция се запази и през третото тримесечие на тази година.

Основният стимул за растежа идва от силните резултати на китайския пазар, където HUAWEI е лидер, както и от растежа на Fire-Boltt на индийския пазар.

Анализаторът на Counterpoint Research Уоджин Сон подчерта, че е важно да се анализират факторите, допринесли за растежа на световния пазар на умни часовници през периода: "На фона на забавянето на световната икономика повечето пазари на потребителски устройства, като например смартфони, все още са в застой в сравнение с преди една година. За разлика от тях пазарът на смарт часовници отбелязва две последователни тримесечия на годишен ръст както в премиум, така и в бюджетния сегмент. Забележително е, че през третото тримесечие на 2023 г. умните часовници с операционна система от високо ниво (HLOS), които обикновено се характеризират с по-високи спецификации и цена, нараснаха главно за сметка на HUAWEI. Компанията отчете най-високия си тримесечен резултат досега. По-голямата част от този ръст дойде от китайския вътрешен пазар в съчетание с пускането на новите 5G смартфони на HUAWEI."

Междувременно Apple също обяви най-добрите си резултати за третото тримесечие в историята, като увеличи доставките на умните си часовници със 7% на годишна база. Това е особено важно, като се има предвид, че последният модел Apple Watch излезе малко по-късно от предходната година. Съществен принос за ръста на лидера в бранша имаха стабилните доставки на второто поколение на модела Apple Watch SE.

HUAWEI отбеляза впечатляващ 56% ръст на общите доставки за тримесечието, като техните HLOS отбелязват 122% ръст. Особено популярни са умните часовници на HUAWEI от сериите Watch 4 и 4 Pro, пуснати на пазара през второто тримесечие на 2023 г., както и моделът Watch GT 4, пуснат на пазара през третото тримесечие. Увеличението на доставките на смарт часовници HUAWEI се дължи на два основни фактора: успешното завръщане на марката на пазара на смартфони и използването на кръстосани продажби, които включват продажба на смарт часовници в комбинация със смартфони чрез различни канали за дистрибуция.

Доставките на смарт часовници на Samsung са намалели с 19 % на годишна база. Новите модели, пуснати на пазара през август, обаче отбелязват спад от само 3 % в сравнение с техните предшественици. Спадът в доставките на Samsung изглежда се дължи на по-рязък спад в търсенето на по-стари модели. В същото време моделът Galaxy Watch 6 Classic започна да заема по-голям дял от общите продажби в сравнение с миналогодишния модел - Galaxy Watch 5 Pro. Това доведе до увеличаване на средната продажна цена на продуктите на марката.

Fire-Boltt възвърна лидерската си позиция на индийския пазар на смарт часовници, като постигна рекордни тримесечни доставки. Въпреки този успех обаче се наблюдава цялостно забавяне на растежа и при трите основни индийски марки умни часовници: Fire-Boltt, Noise и boAt. Това забавяне не трябва да се разглежда като признак за влошаване на пазарните условия, а по-скоро като преход към по-стабилна и устойчива фаза на пазарно развитие.