Високите технологии повеляват: иновирай или умри! | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Високите технологии повеляват: иновирай или умри!

Високите технологии повеляват: иновирай или умри!

0 190
Това е природата на динамичния сектор на високите технологии, след като скелетите на някога могъщи компании като AOL и Palm са оглозгани до кокал от жизнени млади конкуренти. Мнозина прогнозират, че подобна съдба очаква и софтуерния гигант Майкрософт, който е изправен пред многопосочни предизвикателства, отправяни от компании като Google, Oracle и Apple, пише ДПА.

Пускането на пазара на новия продукт на компанията Офис 2010 обаче показа, че софтуерният гигант все още не е готов да се строполи като мъртъв динозавър на дигиталното поколение. Новите анализи на Directions on Microsoft (независима компания - известна с подробните си анализи на всяко действие или идея на софтуерния колос) са двусмислени относно новата версия на Офис пакета. Компанията обаче отбелязва, че Майкрософт има толкова силно предимство, че ще продължи да доминира пазара още години наред. Това е добра новина за инвеститорите в софтуерната компания, тъй като продуктът Офис е една от най-свещените "дойни крави" на Майкрософт.

Според анализатора Марк Рософ, продуктът отчита продажби от 11 до 13 млрд. д. годишно, като близо 70 процента от тези приходи са чиста печалба. Витаят обаче основателни въпроси за бъдещето на продукта в дългосрочен план. Силни и авторитетни компании като Гугъл и Оракъл предлагат безплатни конкурентни продукти онлайн, които извършват около 90 процента от функциите на Офис пакета (или за много по-малка част от цената от 500 долара, която Майкрософт иска).

Докато голяма част от по-възрастните потребители са верни на Офис, то дигиталното поколение, чиито представители са корпоративните клиенти на бъдещето, не са обременени с подобна наследствена лоялност. Как Майкрософт ще ги привлече за свои клиенти? Основните подобрения в новите версии са насочени към по-висока скорост, по-голяма сигурност и по-лесна експлоатация. Това са качества, които имат значение за наистина важните клиенти - ИТ мениджърите, които вземат решенията за покупките на софтуер. Тясната интеграция на Офис 2010 с безплатната онлайн версия на Офис и оперативната система Windows Phone 7 също трябва да помогне на компанията да достигне до поколението на Facebook, отбелязва Рософ.

Майкрософт дори работи съвместно с производители на персонални компютри, за да качи безплатна версия на Офис на новите компютри - гамбит, който цели да внуши на бъдещите потребители лоялност към продукта.
Високите технологии повеляват: иновирай или умри!

Високите технологии повеляват: иновирай или умри!

0 190
Това е природата на динамичния сектор на високите технологии, след като скелетите на някога могъщи компании като AOL и Palm са оглозгани до кокал от жизнени млади конкуренти. Мнозина прогнозират, че подобна съдба очаква и софтуерния гигант Майкрософт, който е изправен пред многопосочни предизвикателства, отправяни от компании като Google, Oracle и Apple, пише ДПА.

Пускането на пазара на новия продукт на компанията Офис 2010 обаче показа, че софтуерният гигант все още не е готов да се строполи като мъртъв динозавър на дигиталното поколение. Новите анализи на Directions on Microsoft (независима компания - известна с подробните си анализи на всяко действие или идея на софтуерния колос) са двусмислени относно новата версия на Офис пакета. Компанията обаче отбелязва, че Майкрософт има толкова силно предимство, че ще продължи да доминира пазара още години наред. Това е добра новина за инвеститорите в софтуерната компания, тъй като продуктът Офис е една от най-свещените "дойни крави" на Майкрософт.

Според анализатора Марк Рософ, продуктът отчита продажби от 11 до 13 млрд. д. годишно, като близо 70 процента от тези приходи са чиста печалба. Витаят обаче основателни въпроси за бъдещето на продукта в дългосрочен план. Силни и авторитетни компании като Гугъл и Оракъл предлагат безплатни конкурентни продукти онлайн, които извършват около 90 процента от функциите на Офис пакета (или за много по-малка част от цената от 500 долара, която Майкрософт иска).

Докато голяма част от по-възрастните потребители са верни на Офис, то дигиталното поколение, чиито представители са корпоративните клиенти на бъдещето, не са обременени с подобна наследствена лоялност. Как Майкрософт ще ги привлече за свои клиенти? Основните подобрения в новите версии са насочени към по-висока скорост, по-голяма сигурност и по-лесна експлоатация. Това са качества, които имат значение за наистина важните клиенти - ИТ мениджърите, които вземат решенията за покупките на софтуер. Тясната интеграция на Офис 2010 с безплатната онлайн версия на Офис и оперативната система Windows Phone 7 също трябва да помогне на компанията да достигне до поколението на Facebook, отбелязва Рософ.

Майкрософт дори работи съвместно с производители на персонални компютри, за да качи безплатна версия на Офис на новите компютри - гамбит, който цели да внуши на бъдещите потребители лоялност към продукта.