Gameloft за бъдещето на гейминга | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Gameloft за бъдещето на гейминга
Снимка: Gameloft

Gameloft за бъдещето на гейминга

Или как Apple Arcade може да промени индустрията

0 1403

Геймингът владее сърцата на милиони потребители по света и вече дори е сред водещите развлекателни индустрии, като задмина по приходи филмовата. Успехът на видео игрите се дължи на редица фактори. Някои, като непрекъснатия технологичен прогрес, особено на графичните и изчислителните възможности, се развиват с почти константни темпове.

Други, разчитат на определено натрупване на комбинация от иновации, потребителска и бизнес нагласа, за да могат да предложат нещо ново. Сред тях са начинът на разпространение на игрите и бизнес модела им.

Двата фактора

Те се променят на по-големи периоди от време, но оказват по-дългосрочно влияние върху гейминг индустрията. Сега сме на прага на нова трансформация на тези два фактора. При разпространението това е облачният стрийминг, докато при бизнес модела - това е месечният или годишен абонамент. Концепциите не са нови, но чак сега имат шанс да се наложат на пазара, достатъчно ефективно. Според водещия разработчик на мобилни игри Gameloft, в среден и дългосрочен план, това е бъдещето на сектора.

Особено предвид факта, че в гейминг индустрията точно с тези похвати навлизат два големи технологични гиганта - Google и Apple. Двете компании вече имат своята, макар и индиректна роля за развитието на мобилните игри. Apple - чрез създаването на App Store и лесната интеграция на микротрансакциите, докато Google - с популяризирането на смартфоните и насърчаването на freemium моделите.

Сега, те се намесват по-директно, като създават собствени гейм платформи. Google Stadia позволява на технологичния гигант да стриймва игри с високо качество от своите центрове за данни към всякакви устройства. Единственото условие за забавление на геймърите в един момент ще бъде само интернет връзката, без да мислят толкова за хардуера, с който разполагат.

Потенциала на Apple Arcade

Apple Arcade има потенциала да наложи успешен модел за абонамент, при който всички страни са сравнително доволни. Въпреки, че има доста въпросителни относно бизнес модела, компанията за момента предлага най-ниска крайна цел и не много на брой, но доста качествени заглавия.

От българското студио "Геймлофт София" коментират, че има радикална разлика спрямо досегашния freemium модел, при който играта е безплатна, а потребителите решават дали да платят, за да могат да получат максимално изживяване. Новият подход включва малка сума, която геймърите плащат всеки месец, за да имат пълен достъп до определен каталог от заглавия. Игрите са максимално завършени като изживяване и не изискват никакви допълнителни вътрешни трансакции. Apple Arcade акцентира върху две неща - развитие на качествени заглавия, ориентирани основно към мобилни устройства.

Френският гигант Gameloft е сред партньорите на Apple и в момента разработва ексклузивна игра за новата платформа. Тя все още е в начален стадий и затова повече подробности не са обявени. Както и не се знае каква е ролята на българското студио "Геймлофт София" в нейното развитие.

Столичното звено се е специализирало основно в разработване на игри за iOS и устройствата на Apple. Затова от българския "Геймлофт" гледат с големи надежди към Apple Arcade. Според тях, тя може да промени напълно бизнес модела и начина на популяризиране на игрите сред масовата аудитория.

Apple промени веднъж развитието на мобилния гейминг с пускането на App Store преди 11 години, защо да не го направи отново, коментират от "Геймлофт София". Българското студио разполага с над 200 души и разполага с почти пълния ресурс за самостоятелно разработване на големи игри в мобилния гейминг.

Игра в облака

Облачните игри през услуги, като Google Stadia имат голямо бъдеще от гледна точка на развитието на технологиите. Концепцията е на близо десетилетие, но заради нестабилната интернет връзка досега прави всички опити в тази посока успешни в много ограничени пазари и за определен тип игри. Предстоящото навлизане на 5G мобилните мрежи, които ще предоставят гигабитова онлайн връзка с минимално забавяне, прави Google Stadia все по-привлекателен вариант за игри.

Според изследване на Openware Mobility, телекомите очакват, че между 25% и 50% от трафика към 2022 г. ще се формират от услугите за стрийминг на игри.

Google има няколко предизвикателства, които трябва да пребори, за да успее нейната платформа. Първото е бизнес моделът, компанията комбинира абонамент за услугата, но потребителите ще трябва да закупуват игрите отделно. Този вариант е най-чист в отношенията между Google и разработчиците, но ще натовари финансово геймърите.

Microsoft са с една крачка назад и тепърва ще тестват своята облачна платформа xCloud, но софтуерният гигант разполага с доста по-голямо портфолио от игри. Съответно може да бъде по-гъвкава при ценообразуването.

Абонаментът ще започне да се налага още през тази година и през следващата 2020 г., като все по-стандартен модел в гейминга. Съответно резултатите от опитите на Apple и редица други издатели, като Electronic Arts и др. ще могат да се проследят по-скоро. За сметка на това облачният стрийминг ще се нуждае от малко повече време, за да се наложи сред потребителите.

Gameloft за бъдещето на гейминга

Gameloft за бъдещето на гейминга

Или как Apple Arcade може да промени индустрията

0 1403 Снимка: Gameloft

Геймингът владее сърцата на милиони потребители по света и вече дори е сред водещите развлекателни индустрии, като задмина по приходи филмовата. Успехът на видео игрите се дължи на редица фактори. Някои, като непрекъснатия технологичен прогрес, особено на графичните и изчислителните възможности, се развиват с почти константни темпове.

Други, разчитат на определено натрупване на комбинация от иновации, потребителска и бизнес нагласа, за да могат да предложат нещо ново. Сред тях са начинът на разпространение на игрите и бизнес модела им.

Двата фактора

Те се променят на по-големи периоди от време, но оказват по-дългосрочно влияние върху гейминг индустрията. Сега сме на прага на нова трансформация на тези два фактора. При разпространението това е облачният стрийминг, докато при бизнес модела - това е месечният или годишен абонамент. Концепциите не са нови, но чак сега имат шанс да се наложат на пазара, достатъчно ефективно. Според водещия разработчик на мобилни игри Gameloft, в среден и дългосрочен план, това е бъдещето на сектора.

Особено предвид факта, че в гейминг индустрията точно с тези похвати навлизат два големи технологични гиганта - Google и Apple. Двете компании вече имат своята, макар и индиректна роля за развитието на мобилните игри. Apple - чрез създаването на App Store и лесната интеграция на микротрансакциите, докато Google - с популяризирането на смартфоните и насърчаването на freemium моделите.

Сега, те се намесват по-директно, като създават собствени гейм платформи. Google Stadia позволява на технологичния гигант да стриймва игри с високо качество от своите центрове за данни към всякакви устройства. Единственото условие за забавление на геймърите в един момент ще бъде само интернет връзката, без да мислят толкова за хардуера, с който разполагат.

Потенциала на Apple Arcade

Apple Arcade има потенциала да наложи успешен модел за абонамент, при който всички страни са сравнително доволни. Въпреки, че има доста въпросителни относно бизнес модела, компанията за момента предлага най-ниска крайна цел и не много на брой, но доста качествени заглавия.

От българското студио "Геймлофт София" коментират, че има радикална разлика спрямо досегашния freemium модел, при който играта е безплатна, а потребителите решават дали да платят, за да могат да получат максимално изживяване. Новият подход включва малка сума, която геймърите плащат всеки месец, за да имат пълен достъп до определен каталог от заглавия. Игрите са максимално завършени като изживяване и не изискват никакви допълнителни вътрешни трансакции. Apple Arcade акцентира върху две неща - развитие на качествени заглавия, ориентирани основно към мобилни устройства.

Френският гигант Gameloft е сред партньорите на Apple и в момента разработва ексклузивна игра за новата платформа. Тя все още е в начален стадий и затова повече подробности не са обявени. Както и не се знае каква е ролята на българското студио "Геймлофт София" в нейното развитие.

Столичното звено се е специализирало основно в разработване на игри за iOS и устройствата на Apple. Затова от българския "Геймлофт" гледат с големи надежди към Apple Arcade. Според тях, тя може да промени напълно бизнес модела и начина на популяризиране на игрите сред масовата аудитория.

Apple промени веднъж развитието на мобилния гейминг с пускането на App Store преди 11 години, защо да не го направи отново, коментират от "Геймлофт София". Българското студио разполага с над 200 души и разполага с почти пълния ресурс за самостоятелно разработване на големи игри в мобилния гейминг.

Игра в облака

Облачните игри през услуги, като Google Stadia имат голямо бъдеще от гледна точка на развитието на технологиите. Концепцията е на близо десетилетие, но заради нестабилната интернет връзка досега прави всички опити в тази посока успешни в много ограничени пазари и за определен тип игри. Предстоящото навлизане на 5G мобилните мрежи, които ще предоставят гигабитова онлайн връзка с минимално забавяне, прави Google Stadia все по-привлекателен вариант за игри.

Според изследване на Openware Mobility, телекомите очакват, че между 25% и 50% от трафика към 2022 г. ще се формират от услугите за стрийминг на игри.

Google има няколко предизвикателства, които трябва да пребори, за да успее нейната платформа. Първото е бизнес моделът, компанията комбинира абонамент за услугата, но потребителите ще трябва да закупуват игрите отделно. Този вариант е най-чист в отношенията между Google и разработчиците, но ще натовари финансово геймърите.

Microsoft са с една крачка назад и тепърва ще тестват своята облачна платформа xCloud, но софтуерният гигант разполага с доста по-голямо портфолио от игри. Съответно може да бъде по-гъвкава при ценообразуването.

Абонаментът ще започне да се налага още през тази година и през следващата 2020 г., като все по-стандартен модел в гейминга. Съответно резултатите от опитите на Apple и редица други издатели, като Electronic Arts и др. ще могат да се проследят по-скоро. За сметка на това облачният стрийминг ще се нуждае от малко повече време, за да се наложи сред потребителите.