БГНЕС
М-Тел удвои срока за плащане на сметки
Мобилният оператор М-Тел обеща двойно по-дълъг срок за плащане на фактурите на потребителите си за януари и февруари. Компанията обяви, че издадените през първите 2 месеца на годината може да бъдат платени в 28-дневен срок, а причина за отсрочката са проблемите с имплементацията на новия софтуер за отчитане на потреблението на клиентите на телекома. Това е второто удължаване на срока за плащане на сметки, след като в края на миналата година компанията даде 21-дневна отсрочка на клиентите си.
При нормални обстоятелства потребителите на М-Тел трябва да платят сметките си до 14 дни след издаване на фактура от страна на оператора. От септември миналата година обаче компанията започна имплементацията на нова система за фактуриране и следене на потреблението на услуги от страна на клиентите си, което доведе до забавяне на сметките на огромна част от клиентите на компанията. Официална информация за това какви са забавянията от страна на телекома няма и до момента. От компанията обаче обещаха всички фактури за миналата година да бъдат издадени до края на януари.
Това предизвика недоволство от страна на клиентите на компанията, част от които трябваше да платят по повече от една сметка в рамките на един месец. "Забавянето на част от месечните фактури се наложи заради системни проверки на качеството на няколко нива от различни експерти, преди да бъдат издадени", коментират от М-Тел. От компанията добавят, че "прехвърлянето на данните към новата билинг система е това, което се подлага на проверки, за да бъде компанията напълно сигурна, че клиентите ще получат фактури, отразяващи реалното им потребление и придобивките по съответния тарифен план".
Въпреки това оплакванията към телекома не спират и в началото на януари Комисията за защита на потребителите започна съвместна проверка с Комисията за регулиране на съобщенията заради над 50 подадени жалби в двете ведомства. От М-Тел уточняват, че "почти всички фактури от графика за януари са вече издадени и се изпращат към потребителите".
През февруари компанията влиза в обичайния график на издаване, добавят от оператора. Въпреки това недоволството на потребителите продължава, а на 20 февруари се очаква провеждането на нов протест срещу нелоялните практики на телекомите.
При нормални обстоятелства потребителите на М-Тел трябва да платят сметките си до 14 дни след издаване на фактура от страна на оператора. От септември миналата година обаче компанията започна имплементацията на нова система за фактуриране и следене на потреблението на услуги от страна на клиентите си, което доведе до забавяне на сметките на огромна част от клиентите на компанията. Официална информация за това какви са забавянията от страна на телекома няма и до момента. От компанията обаче обещаха всички фактури за миналата година да бъдат издадени до края на януари.
Това предизвика недоволство от страна на клиентите на компанията, част от които трябваше да платят по повече от една сметка в рамките на един месец. "Забавянето на част от месечните фактури се наложи заради системни проверки на качеството на няколко нива от различни експерти, преди да бъдат издадени", коментират от М-Тел. От компанията добавят, че "прехвърлянето на данните към новата билинг система е това, което се подлага на проверки, за да бъде компанията напълно сигурна, че клиентите ще получат фактури, отразяващи реалното им потребление и придобивките по съответния тарифен план".
Въпреки това оплакванията към телекома не спират и в началото на януари Комисията за защита на потребителите започна съвместна проверка с Комисията за регулиране на съобщенията заради над 50 подадени жалби в двете ведомства. От М-Тел уточняват, че "почти всички фактури от графика за януари са вече издадени и се изпращат към потребителите".
През февруари компанията влиза в обичайния график на издаване, добавят от оператора. Въпреки това недоволството на потребителите продължава, а на 20 февруари се очаква провеждането на нов протест срещу нелоялните практики на телекомите.