livenews.bg
Rovio набра $42 млн. от инвеститори
Финландската компания Rovio, създала най-една от най-популярните игри за смартфони Angry Birds, е набрала 42 млн. долара капитал от инвеститори и назначила един от създателите на Skype Никлас Зенстрьом в борда на директорите си, съобщи livenews.bg.
Финансирането идва основно от инвестиционния фонд Accel Partners, който притежава дялове във Facebook, Admob и Baidu, както и от компанията на Зенстрьом Atomico Ventures, обявиха от Rovio, цитирани от Reuters. Бизнес ангелите Felicis Ventures също са взели участие в инвестицията.
Rovio иска да разшири присъствието си и извън смартфоните, като основни цели на компанията да социалните мрежи и други платформи, както и чрез продажбата на различни артикули за фенове и партньорства, съобщават от компанията.
"Angry Birds ще продължи да се развива, а ние искаме да постигнем още успехи", коментира съоснователят на компанията Микаел Хед. Целта му е Angry Birds да се превърне в напълно развит бранд, свързан със забавление, подобно на героите на Pixar от филмите "Играта на играчките" и "Чудовища". Статистиката на компанията показва, че в момента играта е използвана средно от 40 млн. активни потребителя месечно.
"Инвестицията ще ни даде крила", коментират от компанията. "Angry Birds е един от най-бързо развиващите се онлайн продукти, по-бърз дори от Skype, коментира Зенстрьом. По думите му компанията се е справила "брилянтно" с навлизането на различните платформи и продаването на различни артикули за фенове, като плюшени играчки. До момента са свалени над 75 млн. платени и безплатни версии на Angry Birds за на практика всички мобилни платформи, а играта се радва на успех и на Mac. Само за първата седмица след пускането си в App Store, приложението е свалено над 150 хил. пъти.
Финансирането идва основно от инвестиционния фонд Accel Partners, който притежава дялове във Facebook, Admob и Baidu, както и от компанията на Зенстрьом Atomico Ventures, обявиха от Rovio, цитирани от Reuters. Бизнес ангелите Felicis Ventures също са взели участие в инвестицията.
Rovio иска да разшири присъствието си и извън смартфоните, като основни цели на компанията да социалните мрежи и други платформи, както и чрез продажбата на различни артикули за фенове и партньорства, съобщават от компанията.
"Angry Birds ще продължи да се развива, а ние искаме да постигнем още успехи", коментира съоснователят на компанията Микаел Хед. Целта му е Angry Birds да се превърне в напълно развит бранд, свързан със забавление, подобно на героите на Pixar от филмите "Играта на играчките" и "Чудовища". Статистиката на компанията показва, че в момента играта е използвана средно от 40 млн. активни потребителя месечно.
"Инвестицията ще ни даде крила", коментират от компанията. "Angry Birds е един от най-бързо развиващите се онлайн продукти, по-бърз дори от Skype, коментира Зенстрьом. По думите му компанията се е справила "брилянтно" с навлизането на различните платформи и продаването на различни артикули за фенове, като плюшени играчки. До момента са свалени над 75 млн. платени и безплатни версии на Angry Birds за на практика всички мобилни платформи, а играта се радва на успех и на Mac. Само за първата седмица след пускането си в App Store, приложението е свалено над 150 хил. пъти.