„Представяме четири ключови мобилни иновации в bada 2.0, с което полагаме основите за бъдещата водеща мобилна платформа”, каза Дж.К. Шин, президент и директор на Mobile Communication Business към Samsung, цитиран от TechNews.bg.

Представена на Световния мобилен конгрес през февруари 2011 г, платформата bada 2.0 включва множество иновации, вкл. мултифункционалност, Wi-Fi Direct, NFC и гласово разпознаване. Това позволява на потребителите на смартфони да използват услуги като мобилно разплащане, споделяне на информация без връзка към интернет и др.

Потребителите ще усетят също подобрени уеб възможности чрез поддръжката на приложения с Flash и HTML 5, а с поддръжката на стандарта WAC 2.0, Samsung си поставя за цел чувствително да увеличи обществото на разработчици.

Bada е ключов компонент в мулти-платформената стратегия на Samsung и компанията ще продължи да инвестира в системата, особено след поглъщането на Motorola Mobility от Google - сделка, която постави редица въпроси в Android общността. „Разширяваме обществото от разработчици и създаваме силна екосистема, която да е полезна както за програмистите, така и за крайните потребители”, добави Шин.

Ключова функция за партньорите разработчици е въвеждането на реклами в приложенията (In-app Ads). Като се използват Ads API, софтуерните проектанти за bada 2.0 могат лесно да добавят реклами и да създават нови възможности за приходи от мобилните приложения.

Samsung ще осигури на разработчиците и подобрена поддръжка. Добавен е емулатор, който подпомага процеса на програмиране. Инструменти като Profiler оптимизират продуктивността чрез пълноценно използване на ресурси като памет и изчислителна мощ. За да насърчи проектирането на приложения за bada 2.0, Samsung планира да организира световно състезание „bada 2.0 Power App Race”, в което се предлагат награди на обща стойност 3 млн. долара, от които 1 млн. долара ще са парични. Победители ще бъдат първите 20 софтуерни проектанта, които достигнат 100 хил. сваляния на своето приложение. Всеки победител ще получи 50 хил.долара, маркетингови и промоционални възможности от Samsung.

Същевременно Samsung обогатяват своя софтуерен магазин „Samsung Apps” и разширява достъпа до него до 121 държави в света. С новата версия 2.0 ще бъдат предлагани повече възможности чрез Samsung Apps, сред които опции за покупка и предложения.

Samsung представи пръвия си bada смартфон - Samsung Wave - през юни 2010 г. За три месеца от магазина Samsung Aps бяха регистрирани 10 милиона сваляния, а през март 2011 г. – 100 милиона. Порталът в момента е „дом” на приблизително 40 хил. приложения.

Към момента Samsung предлага седем устройства Samsung Wave с платформа bada. Смартфоните Wave са популярни в Европа, Китай и Югоизточна Азия. През третото тримесечие на тази година ще бъдат представени на пазара три нови смартфона Wave, задвижвани от bada 2.0.