Американският технологичен гигант Apple планира да увеличи броя на рекламите за повечето от приложенията, използвани от потребителите на смартфони с марката iPhone, в опит да увеличи приходите си, съобщи Си Ен Би Си, позовавайки се на Блумбърг.

Понастоящем компанията генерира годишни приходи от около 4 милиарда долара от рекламния си бизнес, но иска да те да достигнат "двуцифрено число", предава БТА.

Apple вече внедри реклами в някои приложения, като Apple News и Stocks. Освен това наскоро обяви планове за разширяване на рекламите във виртуалния си магазин за приложения App Store. Сега компанията обмисля и добавяне на реклами към навигацията си Apple Maps, според фирмен доклад, видян от Блумбърг. В него пише още, че "вероятно" вече ще фигурират реклами и в магазините за книги и подкасти.

Новите реклами могат да помогнат на Apple да извлече повече стойност от потребителите на iPhone.

При последното представяне на финансовите си резултати главният изпълнителен директор Тим Кук и финансов директор Лука Маестри казаха, че рекламният бизнес на компанията е изпитал някои трудности, свързани с пандемията от коронавирус.

Според анализатори от Bernstein бизнесът с услуги на Apple отбелязва забавяне на темпа си на растеж за четвърто последователно тримесечие, тъй като Apple Stop е отчел промяна в потребителските разходи.

Въпреки това по думите им "като цяло вярваме, че най-малко 20-процентов ръст за цялостния рекламен сегмент на Apple е постижим през следващите няколко години".